مهرداد لاهوتی گفت : در جهت اصلاح امور قوه قضاییه یک سری اقداماتی در کشور صورت گرفته است که اقدامات خوبی بوده است اما باید اقدامات دیگری هم صورت بگیرد. یکی از این اقدامات این است که باید عناوین مجرمانه در کشور کاهش پیدا کند. 



به گزارش لنگرنیوز ، مهرداد لاهوتی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با لزوم به روزرسانی خدمات قوه قضاییه با نیازهای مردم گفت: در جهت اصلاح امور قوه قضاییه یک سری اقداماتی در کشور صورت گرفته است که اقدامات خوبی بوده است اما باید اقدامات دیگری هم صورت بگیرد. یکی از این اقدامات این است که باید عناوین مجرمانه در کشور کاهش پیدا کند. این یکی از موضوعاتی است که در کشور ما ضرورت دارد.



وی افزود : ما حدود دوهزار عناوین مجرمانه در کشور داریم که باعث شده است در مقایسه با کشوری همچون هندوستان که جمعیتی بسیار بیشتر از ما دارد پرونده های قضایی مان سه برابر باشد. این موضوع به همان عناوین مجرمانه بازمی گردد که باید در راستای کاهش آن ها اقدام شود.



نماینده مردم لنگرود ادامه داد: البته قوه قضاییه مشغله های زیادی دارد که او را مشغول کرده است اما خوشبختانه این قوه قدم هایی برای حبس زدایی نیز برداشته است.



مهرداد لاهوتی اظهار کرد : در قانون فعلی ما برای بسیاری از جرائم زندان در نظر گرفته شده است. این در حالی است که زندانبه تنهایی معضلات اجتماعی زیادی به همراه دارد. ما می توانیم برای بسیاری از عناوین مجرمانه را به گونه ای تنظیم کنیم که حبس نداشته باشد. قوه قضاییه باید در دوره جدید حبس زدایی را به صورت جدی دنبال کند.



این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه قوه قضاییه نشان داده است که یک قوه مستقل در برخورد با مفاسد است، تصریح کرد: قوه قضاییه نشان داده است که در موضوع فساد با هر شخصیتی در هر موقعیتی برخورد می کند. این کار باعث شده است که در میان مردم یک اعتمادی ایجاد شود.



لاهوتی با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم ادامه داد: باید بررسی های لازم صورت بگیرد که چگونه می توان از وقوع جرم پیشگیری کرد.



وی با تاکید بر مثبت بودن عملکرد قوه قضاییه خاطرنشان کرد: ما در مجلس برای سهولت کار قوه قضاییه اختیاراتی را برای آیت الله آملی لاریجانی در نظر گرفتیم که بر اساس آن بتواند به مجلس لایحه ارائه بدهد اما این اختیاری که به رییس قوه قضاییه داده شده است نشان دهنده اهمیت کار قوه قضاییه است که ما امیدواریم در دوره دوم فعالیت این قوه شاهد اصلاح برخی مشکلات از سوی این قوه باشیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان