رسانه های زنجیری اصلاح طلب که هر بار پروژه تخریب یکی از شخصیت های سیاسی مهم کشور را که در برهه ای از زمان به عنوان مهره ای کار آمد از ان سوء استفاده کرده اند، کلید می زنند ، نه تنها بویی از اخلاق سیاسی نبرده اند بلکه نمونه های اصلاح طلب رسانه های افراطی مانند کیهان و رجا نیوز هستند که همواره به آنها انتقاد شدید دارند.

شفاف : هر چند شخصیت های اصلاح طلب همواره در طی 8 سال گذشته و قبل از ان سیاسیون را به اخلاق مداری دعوت می کنند اما رویه رسانه های اصلاح طلب تا کنون چیزی ورای اخلاق رسانه ای را اثبات کرده است.

رسانه های زنجیری اصلاح طلب که هر بار پروژه تخریب یکی از شخصیت های سیاسی مهم کشور را که در برهه ای از زمان به عنوان مهره ای کار آمد از ان سوء استفاده کرده اند، کلید می زنند ، نه تنها بویی از اخلاق سیاسی نبرده اند بلکه نمونه های اصلاح طلب رسانه های افراطی مانند کیهان و رجا نیوز هستند که همواره به آنها انتقاد شدید دارند.

نمونه بارز رفتار هدفمند و غیر اخلاقی آنها با شخصیت های سیاسی ، ماجرای آیت الله هاشمی رفسنجانی است که اصلاح طلبان در دوران خاتمی و مجلس ششم از او گذشتند و به تخریب او دست زدند چرا که بعد از انتخابات سال 76 دیگر نیازی به چنگ زدن به ریسمان آیت الله هاشمی رفسنجانی احساس نمی شد .

نمونه بارز این مساله هم نوشته ها و گزارش هایی بود که آن زمان در روزنامه های اصلاحات علیه آیت الله هاشمی رفسنجانی و خانواده ایشان چاپ می شد.

این در حالی است که آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی از جمله شخصیت های تأثیر گذار در انقلاب اسلامی است که نقش وی در انقلاب اسلامی چه پیش از پیروزی آن و چه در جریان مبارزات مردمی علیه رژیم ستمشاهی و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس و پس از آن، قابل انکار نیست، اما خط مشی عمل گرایانه آیت الله هاشمی رفسنجانی در سیاست از یک سو و یکی از رویه های همیشگی وی یعنی عدم مرزبندی شفاف با سایر جریانات و عدم اتخاذ موضع صریح از سو دیگر او را به سیاستمداری انعطاف پذیر و ذو ابعاد تبدیل کرده و همین امر باعث می شود اصلاح طلبان در هر برهه ای که به وی احساس نیاز کنند از وی تقدیر کنند و هر برهه ای که به قول معروف خرشان از پل گذشت، وی را به باد انتقاد و تخریب بگیرند.

مجلس ششم و آیت الله

هنوز از یادها نرفته است که با ثبت نام آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس ششم در آذر ماه 87 شوکی بزرگ به جبهه دوم خرداد و به خصوص حزب منحله مشارکت وارد شد.

آنها که می خواستند آیت الله هاشمی رفسنجانی به مجلس راه نیابد تا مانعی بر سر راه مشارکتی ها برای تسخیر مجلس ششم نباشد، دست به دامن شیوه های گوناگون تخریب از جمله ترور شخصیتی و اتهام زنی به وی شدند تا با این کار دست آیت الله هاشمی رفسنجانی از رسیدن به مجلس کوتاه بماند.

گواه این امر هم نوشته های اکبر گنجی نویسنده فعال حزب مشارکتی است که در کتاب "عالیجناب سرخپپوش,عالیجنابان خاکستری" نوشته: "آقای هاشمی و کارگزاران با این که به پایگاه اجتماعی و مشروعیت دوم خردادیان نیاز دارند، هیچ گونه انتقادی را از ایشان بر نمی تابند. اگر ایشان بر کرسی ریاست مجلس تکیه زند، با چنین شخصی چه نوع رابطه ای می توان برقرار کرد؟ آیا آیت الله هاشمی رفسنجانی غیر از تبعیت محض نوع دیگری از رابطه را به رسمیت می شناسد؟ اصلاح طلبان کسانی اند که در سخنرانی هایشان آیت الله هاشمی رفسنجانی را عامل همه گرفتاری می دانند و معتقدند وی کسی نیست که به سادگی حیات سیاسی اش را ازدست بدهد و وی را عامل تمام گرفتاریهای اقتصادی،سیاسی،اجتماعی و فرهنگی کشور می دانند."

به این ترتیب بود که رسانه های اصلاح طلب با طرح اتهامات مختلف از جمله وقوع قتل های متعدد و دیکتاتور بودن آیت الله هاشمی رفسنجانی سعی در این داشتند تا از حضور وی در مجلس ششم ممانعت کنند، که هر چند به رغم این تبلیغات مسموم وی رتبه ی سی ام منتخبین تهران را کسب کرد اما به خاطر همین سم پاشی های اصلاح طلبان که هم علیه او بود و هم علیه انقلاب از سمت نمایندگی انصراف داد.

انتخابات سال 84 و بازگشت به آیت الله هاشمی رفسنجانی

در این میان زمان گذشت، پروژه تخریب آیت الله هاشمی رفسنجانی موفقیت امیز اجرا شد و نوبت به انتخابات مجلس هفتم رسید که در عین ناباوری برای اصلاح طلبان شکست سنگینی رقم خورد تا انها دوباره به یاد آیت الله بیافتند.

ماجرا هم از این قرار بود که اصلاح طلبان که بعد از مجلس ششم در مجلس هفتم و انتخابات شورای شهر شکست خوردند در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 در دور اول از معین حمایت کردند اما وی نیز نتوانست آراء چندانی کسب کند. اینجا بود که اصلاح طلبان تداوم گفتمان شکست خورده شان رادر حمایت از آیت الله هاشمی رفسنجانی در دور دوم دیدند و در حقیقت دشمن های دیروز تبدیل به دوست امروز شدند و تمام تلاششان را صرف غلبه آیت الله هاشمی رفسنجانی بر احمدی نژاد کردند.

انتخابات سال 92 و حمایت از کاندیداتوری آیت الله هاشمی رفسنجانی

در انتخابات سال 92 نیز رسانه های اصلاح طلب بهترین راه را برای حضور در عرصه سیاسی چنگ زدن به ریسمان ایت الله هاشمی رفسنجانی دیدند و برای همین بود که موج دعوت از وی برای شرکت در انتخابات اغاز شد .مساله ای که باعث شد وی احساس نیاز کرده و برای انتخابات ریاست جمهوری کاندید شود اما با رد صلاحیت وی تمام رشته ها پنبه شد اما این مساله باعث نشد رسانه های اصلاحطلب دست ار تکاپو بردارند و با حمایت از حسن روحانی که گفته می شد از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی تایید شده است به کار خود ادامه دادند و حالا هم چون برایشان بهتر است آیت الله هاشمی رفسنجانی اصلاح طلب باشد سعی در گره زدن خود با او دارندتا زمان بگذرد و به انچه می خواهند برسند و بعد از ان معلوم نیست دوباره با این پیر انقلاب چه خواهند کرد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان