در سال 2011 ایران رتبه چهارم را در زمینه صدور گردشگر به دوبی داشت و این رقم به 477 هزار مسافر رسیده بود.

به گزارش لنگرنیوز ، ایسنا نوشت : طبق آمارهای رسمی، تمایل گردشگران ایرانی برای سفر به دوبی درحالی طی سال های اخیر کاهش یافته است که علاوه بر افزایش قیمت ارز، بحث تامین امنیت گردشگران ایرانی در این شیخ نشین نیز در این امر تاثیرگذار بوده است. این ناامنی با واقعه ی تجاوز به بانوان ایرانی شکل حادی به خود گرفته است. اواخر هفته گذشته بود که رسانه های اماراتی از ربوده شدن دو گردشگر زن ایرانی به مدت پنج ساعت در یکی از سواحل معروف و پرتبلیغ دوبی و تجاوز، آزار و اذیت، ربایش، سرقت و تهدید آن ها خبر دادند. انتشار اخباری این چنین محرکی شد تا به آمار سال های اخیر در زمینه سفر ایرانی ها به این شیخ نشین پر زرق و برق نگاهی بیندازیم؛ آماری که گویای این واقعیت است که دوبی همچون گذشته دیگر حیاط خلوت گردشگران ایرانی نیست. در سال 2013 تعداد گردشگران ایرانی که به دوبی سفر کردند 14.1 درصد کاهش داشت و این به معنای این بود که ایرانی ها بزرگترین کاهش سالانه گردشگر در دوبی را به نام خود زدند. در سال گذشته تنها 278 هزار ایرانی دوبی را به عنوان مقصد سفر انتخاب کردند.

این در حالیست که در سال 2011 ایران رتبه چهارم را در زمینه صدور گردشگر به دوبی داشت و این رقم به 477 هزار مسافر رسیده بود. سال 2012 که اقتصاد ایران با بحران افزایش قیمت دلار و طبعا نزول ارزش واحد ریال مواجه شد، تعداد مسافران ایرانی دوبی تا 32 درصد هم کاهش داشت. در آن سال از میان 20 ملیتی که دوبی را برای سفر خود برگزیدند، ایران تنها کشوری بود که آمارش دچار تنزل شد. اما جدا از مسائل اقتصادی ، نقش امنیت مسافران هم در بروز چنین آماری بسیار پررنگ است. داستان حادثه ساحل جمیرا از آنجا آغاز شد که این دو زن 22 ساله ایرانی در ساعت 3 نیمه شب در ساحل قدم می زدند که خودرویی حامل سه مرد جلوی آنها را می گیرد.

یکی از مردها کارت شناسایی پلیس به آن ها نشان می دهد و آن دو را به نوشیدن مشروبات الکلی متهم می کنند. این سه مرد که احتمالا به دلیل مصرف مواد مخدر حالت عادی نداشتند ، دو گردشگر ایرانی را به زور سوار ماشین می کنند و به یکی از آن ها تجاوز می کنند. خودرو تا ساعت 8 صبح در همان حوالی در حرکت بود تا این که در زمان توقف، یکی از دو زن توانست فرار کند و به یک رستوران پناه برد. درواقع این دو زن به مدت پنج ساعت در یک خودرو توسط سه مرد در حال آزار و اذیت بودند. در این ماجرا، وقتی خودرو جلوی پای گردشگران ایرانی ایستاد ، یکی از مردان پیاده شد و با مشت به بینی یکی از دخترها کوبید. سپس آن ها را به زور در صندلی عقب نشاندند. سپس وقتی نقشه شوم تجاوز به یکی از دخترها به خاطر نوع پوشش وی ممکن نشد، به دوست گردشگر او تجاوز کردند. درحالیکه درخواست کمک آن ها با جیغ و فریاد، هیچ فایده ای نداشت.

به گفته این دختر ایرانی، یکی از مردها حتما چیزی مصرف کرده بود، چون اصلا عادی رفتار نمی کرد. اما بوی الکل از آن ها استشمام نکردند. با این حال قرص هایی در یک کیسه پلاستیکی پشت خودرو دیده می شد. آن ها پول های دختران را دزدیدند و با ضرب و شتم آنها، تهدیدشان کردند که به پلیس اطلاع ندهند. این سه مرد متجاوز اماراتی که یک دانشجوی 20 ساله ، یک فرد بی کار 23 ساله و یک پلیس 23 ساله بودند، به جرم آدم ربایی، مصرف مواد مخدر، جعل هویت افسر پلیس، هتک حرمت به دو زن و سرقت اموال آن ها متهم هستند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان