به گزارش خبرنگار مهر، شرایط برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲  به لحاظ تعداد تیم های شرکت کننده و افزاش آنها از ۳۲ تیم به ۴۸ تیم هنوز نهایی نشده با این حال مسئولان منطقه آزاد کیش همچنان پیگیر هستند تا در برگزاری این رویداد سهم کوچکی داشته باشند. 

صحبت های اولیه در مورد کمک گرفتن از امکانات جزیره کیش برای برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲، بعد از معرفی رسمی قطر به عنوان میزبان این رقابت ها مطرح شد. قطری ها با برخی کشورهای همسایه خود مانند عربستان، بحرین و امارات مشکلات سیاسی دارند به همین دلیل بهره مندی از فضای جزیره کیش در جریان برگزاری جام جهانی آینده بعید به نظر نمی رسد به خصوص به خاطر شباهت و نزدیک بودن شرایط آب و هوایی کیش به قطر. 

بر همین اساس مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش به شدت پیگیر موضوع هستند تا بتوانند آن را به سرانجام برسانند. بهرام افشارزاده دبیر شورای ورزش جزیره کیش در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر این موضوع، از مکاتبه با مسئولان سیاسی و ورزشی قطر خبر داد و اینکه به زودی نشست هایی با آنها برگزار خواهد شد. 

* خبرگزاری مهر: جام جهانی روسیه رو به اتمام است اما هنوز وضعیت جام جهانی آینده و نقش ایران و جزیزه کیش در آن مشخص نشده است؟

- بهرام افشارزاده: از پیگیری هایی که باید در این زمینه انجام شود، غافل نبوده و نیستیم. کارهایی که باید از طرف ما انجام شود را به موقع انجام می دهیم اما به هر حال همه چیز هم دست ما نیست. 

* طبق صحبت های مطرح شده قرار است از جزیره کیش در بحث میزبانی قطری ها کمک گرفته شود. طبیعی است که پیگیر باشید.

- بله؛ به همین دلیل هم است که بیشتر از همه، مسئولان کیش پیگیر موضوع هستند. شخصِ رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد کیش (انصاری) به شدت این موضوع را دنبال می کند تا اقدامات لازم به موقع انجام شود. ما هم که در شورای ورزش جزیره غافل نیستیم از اهمیت موضوع و تاثیری که می تواند برای ورزش و فوتبال کشور داشته باشد. تا به امروز جلسات لازم را داشته ایم و از این به بعد خیلی جدی تر پیگیر آن خواهیم بود.

* گفتید بیشتر از همه، مسئولان کیش پیگیر این موضوع هستند. یعنی مسئولان فدراسیون فوتبال بی تفاوت هستند یا پیگیری جدی ندارند؟

- به هر حال آنها هم متولی فوتبال هستند اما اقدام خیلی قابل توجهی در این زمینه انجام نداده اند که البته قطعا به خاطر تیم ملی بوده و اینکه درگیر آماده سازی این تیم برای حضور در جام جهانی بودند.

* اقدامات شما تا به امروز به چه نتیجه ای منجر شده است؟

- همچنان پیگیر هستیم. در حال مکاتبه با مسئولان سیاسی و ورزشی قطر هستیم تا نشستی با آنها داشته باشیم و بتوانیم موضوع را جدی تر دنبال کنیم. این جدیدترین اقدامی است که در دستور کار قرارگرفته است. 

* این نشست چه زمان و کجا برگزار خواهد شد؟ کیش یا قطر؟

- هنوز زمان نشست مشخص نشده اما به دنبال این هستیم تا آنها سفری به ایران داشته باشند و ضمن بازدید از امکانات جزیره کیش و ارزیابی آنها، مذاکرات لازم را هم داشته باشیم اما بعید نیست ما هم برای مذاکره به قطر برویم. آنچه اهمیت دارد که اینکه شرایط و توانایی کمپ تمرینی برای برخی از تیم های شرکت کننده در جام جهانی ۲۰۲۲ را فراهم کنیم.

* ظاهرا کمپ اسپایر قطر پیشنهاد داده بود که حاضر است کیفیت چمن ورزشگاه های کیش را ارتقا دهد تا آنها بتوانند میزبان اردوها باشند؟

- بله؛ ما هم از این پیشنهاد استقبال می کنیم به خصوص اینکه فرصت خوبی برای ارتقای کیفی و فنی ورزشگاه های ما به حساب می آید.

* پیش از این گفته بودید که احتمال دارد در صورت پیگیری های لازم، بتوانید یک دیدار جام جهانی را هم در کیش برگزار کنید. 

- نه؛ این موضوع شدنی نیست. برگزاری رقابتی در سطح جام جهانی امکانات زیادی می خواهد که خیلی از آنها در ورزش ایران و کیش مهیا نیست اما در مورد کمپ تمرینی برای برخی تیم های شرکت کننده مشکلی نداریم و به همین دلیل پیگیر هستیم. 

* تعداد تیم های جام جهانی قطر تاثیری روی این موضوع ندارد؟ به هر حال افزایش تعداد تیم ها، احتمال کمک گرفتن از امکانات جزیره کیش را بیشتر می کند در حالیکه ظاهرا این موضوع (افزایش تعداد تیم ها) برای این دوره جام جهانی منتفی است؟

- بعید می دانم تعداد تیم ها تعیین کننده باشد. به دنبال این هستیم در هر شرایطی، کیش محل برگزاری کمپ تمرینی برخی از تیم های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ باشد حتی اگر این دوره مسابقات مانند ادوار گذشته با حضور ۳۲ برگزار شود. 


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان