در حاشیه برگزاری سومین کنفرانس بین المللی آب بغداد

*با پیشنهاد نماینده مردم لنگرود در مجلس مبنی بر ارائه دانش فنی و مهندسی برق به لبنان موافقت شد*

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده لنگرود در مجلس؛ نماینده مردم لنگرود در مجلس که در دیدار وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران با نخست وزیر لبنان گفت: در این دیدار و گفتگو پیرامون همکاری و ارتباط بیشتر بین دو کشور ایران و لبنان در زمینه های آب و برق و تبادل انرژی تبادل نظر صورت گرفت و قرار شد ایران تبادل انرژی را از ۱۵۰۰ مگاوات به ۵ برابروضع موجود برساند که این امر مستلزم افزایش تولید در کشورمان است.

?پرویز محمد نژاد همچنین گفت: در این نشست بنده مطرح کردم اگر بتوانیم دانش فنی و مهندسی ایران را به لبنان انتقال دهیم درآمد ناشی از آن بیشتر از درآمد صدور محصولات وتولیدات برق و سایر موارد مطرح شده است که مورد پذیرش دولت لبنان قرار گرفت.


?محمدنژاد در ادامه با بیان اینکه در حوزه برق کشور ما دارای شاخص ها و شرکت های بزرگی است که می‌تواند دانش فنی ومهندسی هم بصورت آکادمیک و هم عملیاتی ارائه دهد افزود: ساخت نیروگاه ها، سدها، خطوط انتقال و توزیع از جمله این موارد است.


?از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست، مهار آبهای بین مرزی و مرزی و گرفتن تصمیماتی جهت سرمایه گذاری و مشارکت در زمینه مهار آبهایی که به سمت خلیج فارس روانه می‌شود بود که بر این اساس با توجه به اینکه ایران ازجمله کشورهای مطرح در حوزه سدسازی هستیم قرار شد که برای حفظ منافع دوکشور قدمهای عملیاتی برداریم.

?پرویز محمد نژاد یاد آور شد: در این نشست از مجموعه ۹ کشوری که در کنفرانس حضور داشتند تنها سخنان وزیر توانمند جمهوری اسلامی ایران بود که در حوزه برق و آب توجه بسیاری از اعضا را به خود جلب کرد.

?وی خاطر نشان کرد: یکی از شاخص های دولت ایران تشکیل هیاتی متشکل از دولت و مجلس بود که در این خصوص ما پیام مجلس را مبنی بر اینکه مجلس نیز در کنار دولت است به نخست وزیر عراق رساندیم و با این پیام نشان دادیم که دولت و مجلس به عنوان دو حلقه و بازوان قوی پیوند دو کشور را رقم خواهند زد و از آنان خواستیم تا با تعاملات بیشتر ارتباطات را قوی تر و در مسیر ایجاد قدرت بزرگ در منطقه ایفای نقش کنیم.


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان