به گزارش لنگرخبر، مهرداد بائوج لاهوتی نماینده سابق لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو، اظهار کرد: به نظرم این ایام اول خواص دوم رقبای انتخاباتی سوم جریان‌های سیاسی باید تلاش بکنند پای صحبت مردم بنشینند و برای حل مشکلات ایده‌های منطقی داشته باشند.

وی با بیان اینکه نباید در میان مردم ایجاد یاس و ناامیدی کرد، افزود: الان کسانی که تریبون دستشان است نباید در جامعه ایجاد ناامیدی کنند.

سخنگوی سابق فراکسیون مستقلان مجلس درباره موضوع مشارکت در انتخابات، گفت: به نظر من همه جریان‌های سیاسی همه رقبا یک هدف را به عنوان اصل قلمداد کنند، یعنی مشارکت یک هدف مشترک می‌تواند باشد ممکن است نگاه‌ها نسبت به همدیگر متفاوت باشد اما یک هدف می‌تواند صدای مشترک همه ما باشد آن هم مشارکت بالاست.

لاهوتی با بیان اینکه در شهرستان‌ها بیشتر جریان‌های سیاسی می‌توانند برای موضوع مشارکت کمک کنند، گفت: خواص جامعه ما در این ایام نباید سکوت کنند. آن‌هایی که نظام و انقلاب و کشور را دوست دارند. اما یک عده هستند از نظام و انقلاب خارج شدند که بحثشان جداست. یک عده هستند که انقلاب و نظام را دوست دارند که همه اینها باید پای صندوق رأی بیایند. امید مهمترین راه مشارکت است.

وی ادامه داد: کسانی که نظام جمهوری اسلامی را قبول ندارند مردم را تشویق می‌کنند که حضور پیدا نکنند. ما بیش از ۱۵۰ شبکه فارسی زبان در خارج از کشور داریم همه دارند از نظر فرهنگی روی مردم کار می‌کنند که حضور پیدا نکنید. بالاخره آن عده افرادی که مردم را تشویق می‌کنند مردم حضور پیدا نکند آن‌ها مواضعشان مشخص است آن‌ها نسبت به انقلاب و نظام یک موضع مشخصی دارند.

سخنگوی سابق فراکسیون مستقلان مجلس اضافه کرد: خواص ما که انقلاب را قبول دارند نظام را قبول دارند که البته ممکن است خود این خواص هم دلخوری‌هایی داشته باشند، امروز تکلیف دارند که ساکت نمانند.

لاهوتی تاکید کرد: بنده در بحث مشارکت آنطور که تا الان برداشتم هست همه دلشان می‌خواهد مشارکت بیشتر در کشور صورت بگیرد. منت‌ها این میزان فعالیت خواص و جریان‌ها برای مشارکت کافی نیست و متاسفانه برخی هم سکوت کرده‌اند. جریان‌های سیاسی باید حرکت جدیدتری داشته باشند. حضور خواص در مباحث سیاسی و گفتگو کردن با مردم در این ایام مهم است و به نظر من آن‌ها باید از لاک سکوت خارج شوند و مردم را برای حضور تشویق کنند.

وی درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات، گفت: آمارهایی هست که یک عده در این میان هستند که هنوز برای حضور در انتخابات تصمیم نگرفته‌اند. ما انتخابات دوره قبل را اگر ملاک قرار بدهیم می‌شود ۴۶ درصد، اگر ما با مردم برای آن‌هایی که هنوز تصمیم نگرفتند صحبت بشود می‌شود مشارکت بالای ۵۰ درصد داشته باشیم.

انتهای پیام/


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان