روستای درزی کلا آخوندی پایین در شهرستان بابل که حصیربافی جزو شغل آبا و اجدادی اهالی آنان محسوب می شود، بیش از دو قرن قدمت دارد؛ حصیربافی این روستا در سال ۱۴۰۲ به ثبت ملی رسیده است.

تصویربردار: نگین نصیرایی / ...

پیش نویس سند ملی صنایع دستی در نهمین جلسه شورای معین ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، نهمین جلسه شورای معین ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور ...

رئیس اتحادیۀ صنایع دستی شهرستان اصفهان با بیان اینکه زاینده رود، میراث فرهنگی و صنایع دستی، شاهرگ های حیاتی این شهر هستند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید پیگیر وضعیت این مسائل باشند، گفت: ...

اصفهان، سرشار از سرمایه ...

دومین جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی بسیج هنرمندان گیلانی که بخشی از تجلی هنر ماندگار ایرانیان است، در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت به مدت چهار روز گشایش یافت.

...

ایران همزمان با برپایی نمایشگاه مشترک صنایع دستی در ترکمنستان، هنر کاشی کاری سنتی ایرانی را در شهر باستانی مرو به نمایش گذاشت.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه مشترک صنایع دستی و کارگاه کاشیکاری جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان با حضور علی ...

برگزاری رویداد هنری ایران و چین، راه اندازی گنجینه خمسه در موزه سینما، تازه هایی از سری جدید «نون. خ»، بازپخش «سرزمین مادری»، انتشار یک تک آهنگ با دکلمه ژاله علو، اظهارات ضرغامی درباره ایرانیان خارج ...

به گزارش ایسنا، روز ...

رویداد هنری ایران و چین با حضور مقامات دو کشور در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار شد. در این رویداد بر افزایش تعاملات فرهنگی و هنری میان دو کشور تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، صبح امروز ـ دوشنبه ـ هشتم ...

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه گذر صنایع دستی توسط سازمان زیباسازی شهرداری و با بهره گیری از نظر اتحادیه صنایع دستی استان در پارک شهید رجایی ایجاد می شود، گفت: تا این لحظه هیچ ...

علی ...

به گفته وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی حداقل نیاز حوزه گردشگری ما ۱۰ هزار میلیارد تومان جذب تسهیلات برای پرونده های آماده ارسال به بانک است.

...

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه پایگاه رشتی دوزی باید در شهر رشت ایجاد شود، گفت: باید با برنامه ریزی های دقیق، رشت را به عنوان پایگاه رشتی دوزی در ایران و جهان مطرح کنیم.

...

در انزلی یک چاهی دارند. دختر نابینا رفته بود تا از امام زمان(عج) بخواهد برایش پیش مربی خیاطی پادرمیانی کند. وقتی با معلم صحبت کرد و قصه را برایش گفت، قبول کرد به او خیاطی بیاموزد اما چگونه باید به ...

درحالی که زیباترین و فاخرترین آثار هنری در بسیاری از ایستگاه های متروی شهرهای مختلف دنیا استفاده شده، اما در اصفهان که به عنوان شهر جهانی صنایع دستی شناخته می شود استفاده از هنر فقط در قوس فوقانی ...

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، سه نفر از ارزیابان شورای جهانی به منظور بررسی وضعیت رشت برای دریافت عنوان شهر جهانی صنایع دستی وارد رشت شدند.

...

رؤیا، مادری است دهه هفتادی که در سن 28 سالگی پس از شکست در زندگی مشترکش، با امید به آینده و توکل بر خدا، از هنری که میراث پدرش بود تبدیل به کارآفرینی موفق شد.

...

رشت- مشاور معاون وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی سبب توسعه گردشگری می شود، گفت: با ثبت رشت ارزآوری به استان چندین برابر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد رشیدی بعد ...

رشت- استاندار گیلان از حضور ارزیابان یونسکو در اوایل اسفندماه سال جاری به رشت خبر داد و گفت: برای ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی همه مسئولان پای کار باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ...

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از تلاش ها برای ثبت جهانی شهر رشت در حوزه صنایع دستی خبر داد.

...

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از اصلی ترین دلایل عدم اقامت گردشگران در شهرستان های استان گیلان را عدم شناخت کافی مسافران به جاذبه های گردشگری دانست و گفت: این استان ...

...

رشت- رئیس سازمان بسیج هنرمندان گیلان از برگزاری جشنواره ملی صنایع دستی بسیج در دو بخش نمایشگاهی و رقابتی همزمان با کشور در استان خبر داد و گفت: برترین ها راهی مسابقه کشوری می شوند.

روح الله قمری در گفتگو ...

رشت- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع دستی بسیج در استان گفت: بیش از ۶۰ هنرمند در این نمایشگاه مشارکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی جهانی بعد از ظهر دوشنبه ...

خمام- استاندار گیلان با اشاره به اینکه ابترماندن کارها در دولت سیزدهم قابل پذیرش نیست به نگاه ویژه دولت به احیای واحدهای تولیدی اشاره کرد و از احیای دو هزار واحد در گیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله ...

مشهد ـ با تشکیل شورای ملی زیارت بر طبق جدیدترین مصوبه هیأت وزیران، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی به عنوان دبیر شورای ملی زیارت معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هدف از تشکیل شورای ملی زیارت، توسعه و تعمیق ...

به گزارش لنگرخبر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، با حضور مشاور ارشد یونسکو، حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، شهرام ملکی معاون امور عمرانی استانداری کردستان، محمد ابراهیم زارعی فرماندار ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مرتضی رحمانی موحد، در مورد اتباع چینی در ایران که اقدام به پذیرش گردشگرانی از میان هم وطنانشان در اقامتگاه های غیرمجاز کرده اند، اظهار داشت: آن هایی که این کارها را انجام می ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، صنایع دستی و هنری یکی از میراث های کهنی است که متأسفانه مدتی در انزوا و فراموشی بود، در چند سال اخیر شاهد فعالیت دستان ظریف بانوان کشورمان هستیم که تلاش می کنند این ...

سایت مشرق نوشت:  عصر روز دوشنبه ایرنامطلبی با عنوان «دستورالعمل آمریکا برای خرید نفت از ایران» منتشر کرد که دستمایه جریان سازی رسانه ای حامیان دولت درباره دستور دولت آمریکا برای آزادسازی صادرات نفت ایران واقع شد.

در مطلب ایرنا ...


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان