رشت- «میرزا کوچک جنگلی» نامی ماندگار در تاریخ استکبارستیزی و مقابله با استبداد زمانه خود در اذهان ایرانیان بوده که متاسفانه طی یک قرن گذشته واکاوی و بازخوانی نهضت و قیام او مغفول مانده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها ...

رشت- «میرزا کوچک جنگلی» نامی ماندگار در تاریخ استکبارستیزی و مقابله با استبداد زمانه خود در اذهان ایرانیان بوده که متاسفانه طی یک قرن گذشته واکاوی و بازخوانی نهضت و قیام او مغفول مانده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها ...

رشت- نمایشگاه اسناد و مدارک به جامانده از نهضت جنگل در حاشیه اجلاسیه پایانی کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی در رشت برپا شد.

...

رشت- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مراسم پایانی کنگره بین المللی شهید میرزا کوچک جنگلی، ضمن رونمایی از تمبر یادبود این مبارز، جایزه سال میرزا را به «بهروز افخمی» اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی ...

رشت- استاندار گیلان با اشاره به نامگذاری کتابخانه مرکزی رشت به نام میرزا کوچک خان گفت: ابعاد مختلف زندگی میرزا کوچک باید برجسته سازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر پنج شنبه در بازدید وزیر فرهنگ ...

رشت- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ایران قوی و مستقل خار چشم دشمنان است، گفت: ایران با عنوان قدرت منطقه ای و تأثیرگذار در نظام بین المللی برای دشمنان قابل تحمل نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ...

رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه یکی از عوامل شکست نهضت میرزا نفوذی ها بودند، گفت: تمامی قیام های دینی با آثار سخت و زیانبار نفوذی ها مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول ...

رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه اساتید و اندیشمندان واقعیت های مبارزه میرزا کوچک را بیان کنند، گفت: باید از فرصت ایجاد شده برای معرفی شخصیت شهید میرزا کوچک استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر ...

رشت- اجلاسیه پایانی کنگره بین المللی میرزا کوچک در رشت با حضور مسئولان کشوری و استانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر پنج شنبه در آستانه ۱۱ آذر ماه سالگرد شهادت روحانی مبارز میرزا کوچک جنگلی اجلاسیه ...

رشت- رئیس دانشگاه گیلان گفت: میرزا کوچک نشان داد که می توان با اتکا به آموزه های دینی جامعه را از شرق و غرب بی نیاز کرد و پرچم استقلال را برافراشت.

به گزارش خبرنگار مهر، فرید نجفی ظهر چهارشنبه ...

رشت- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به ضرورت راه اندازی بنیاد دائمی میرزاکوچک گفت: برای معرفی شخصیت میرزا نیازمند کار دقیق، علمی و مستمر هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش ...

رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه میرزا کوچک از تبار اسلامیان و خط وی امتداد واقعه کربلا است، گفت: این اهداف باید به نسل جدید معرفی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی پیش از ...

فومن- پژوهشگر تاریخ اسلام میرزا کوچک جنگلی را تربیت یافته مکتب دین دانست و گفت: میرزا با تفکر دینی زلال که ریشه در مکتب اهل بیت (ع) داشت آغاز کننده انقلاب بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت الله قنبری پیش ...

فومن- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری اجلاسیه پایانی کنگره بین المللی میرزا کوچک در رشت گفت: ۷۰ عنوان برنامه در قالب این کنگره برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی پیش از ظهر ...

آستارا- امام جمعه آستارا با اشاره به تلاش برخی برای تحریف شخصیت میرزا کوچک جنگلی گفت: برگزاری همایش ها مشخص کننده شخصیت دینی میرزا کوچک است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری بعد از ظهر دوشنبه در ...

رشت- مسئول رسانه های اجتماعی کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی از آغاز پویش «کوچک جنگلی» از امروز تا ۱۲ آذر ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن پورپیر ظهر دوشنبه در گفتگو با رسانه ها گفت: پویش کوچک ...

رشت- دبیر کنگره بین المللی میرزا کوچک خان جنگلی با اشاره به اینکه شخصیت پردازی این روحانی شهید سیاست اصلی کنگره است، گفت:جایزه سال میرزا برای ساخت فیلم «کوچک جنگلی» به «بهروز افخمی» می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، ...

رشت- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری یکصد و یکمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی در رشت گفت: بیش از ۷۰ عنوان مقاله به کنگره میرزا ارسال شده که در قالب کتاب چاپ می شود.

به ...

رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه زندگی میرزا کوچک با آیات قرآن عجین شده بود، گفت: شخصیت میرزا باید در ابعاد مختلف واکاوی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر پنج ...

رشت- مراسم غبارروبی ضریح مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور اعضای کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح پنج شنبه مراسم غبارروبی ضریح مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور نماینده ولی فقیه ...

رشت- راوی دوران دفاع مقدس با اشاره به تغییر زیست بوم دهه هشتادی و نودی ها در فضای مجازی با هدفگذاری دشمن گفت: باید شیوه مبارزه با دشمن و اقناع سازی نسل جوان تغییر کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حاج ...

رشت- رئیس سازمان بسیج دانش آموزی سپاه قدس گیلان با اشاره به برگزاری نخستین رویداد دانش آموزی «مسطور» گفت: این رویداد با محوریت میرزا کوچک خان جنگلی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد حبیب زاده پیش از ظهر ...

کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی در اجلاسیه تهران در سالن همایش های برج میلاد تهران با حضور مسؤولین کشوری و استان گیلان برگزار شد.

رشت- نخستین اجلاسیه کنگره بین المللی میرزا کوچک در حالی در سالن همایش های برج میلاد به کار خود پایان داد که دوستداران این روحانی مبارز منتظر برگزاری سه اجلاسیه دیگر در کربلا، قم و رشت هستند.

خبرگزاری مهر، گروه ...

تهران- نمایش «نهضت جنگل» بازخوانی بخش هایی از مبازرات میرزا کوچک جنگلی در برج میلاد اجرا شد.

...

تهران- رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه حمایت از مفاخر و بزرگان تاریخ ایران باید تبدیل به قانون شود، گفت: برنامه ریزی برای این کار ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدکاظم دلخوش عصر چهارشنبه در نخستین اجلاسیه کنگره ...

تهران- خسرو معتضد با اشاره به اظهارنظر برخی مبنی بر اینکه میرزا کوچک به دنبال تجزیه ایران بوده است، گفت: میرزا فردی مومن و با ایمان بود که به دنبال استقلال ایران بود.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو معتضد عصر ...

تهران- نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه کنگره میرزا در راستای تعمیق به جایگاه انسان و الگوسازی است، گفت: انقلاب اسلامی به آمال میرزا جامعه عمل پوشاند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی عصر چهارشنبه ...

تهران- استاندار گیلان با اشاره به اینکه میرزا کوچک چراغ بیداری و آزادی خواهی را روشن کرد، گفت: راه اندازی موزه میرزا مطالبه گیلانیان است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر چهارشنبه در نخستین اجلاسیه کنگره بین المللی میرزا ...

تهران- رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه گیلان مهد فخرآفرینان است، گفت: درس های نهضت میرزا کوچک جنگلی باید به صورت مفصل بازخوانی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حداد عادل عصر چهارشنبه در نخستین اجلاسیه کنگره ...

تهران- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نام گیلان با فرهنگ، هنر و ادبیات عجین شده است، گفت: میرزا کوچک به دنبال استقلال و آزادی بود و نهضت وی زمینه ساز شکل گیری انقلاب اسلامی شد.

به ...

تهران- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان سیاست وزارت ارشاد را معرفی و بازشناسی الگوهایی همانند میرزا کوچک عنوان کرد و گفت: کنگره بین المللی میرزا در همین راستا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی عصر چهارشنبه ...

رشت - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: اجلاسیه کنگره بین المللی میرزا کوچک در برج میلاد تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه کنگره بین ...

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی پیش از ظهر شنبه در جلسه هم اندیشی کنگره بین المللی شهید میرزا کوچک در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، اظهار کرد: ساختار دبیرخانه کنگره بین المللی میرزا کوچک بر ...

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، طی احکام جداگانه ای رؤسای کمیته های ۱۳ گانه کنگره بین المللی «میرزا کوچک جنگلی» منصوب و توسط «سید مجید امامی» دبیر شورای عالی فرهنگ عمومی ...

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، در احکامی جداگانه از سوی «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان رئیس شورای سیاستگذاری، رئیس و دبیر کنگره بین المللی «میرزا کوچک جنگلی» ...


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان