معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سقوط آزاد نرخ رشد جمعیت متوقف شده است، از آغاز غربالگری پیشگیری از تولد نوزادان مبتلا به بیماری اس ام ای در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ...

تنقلات ناسالم بخش عمده ای از غذای مصرفی روزانه افراد را تشکیل می دهد اما راهکارهای ساده ای برای کاهش مصرف این تنقلات و جلوگیری از افزایش وزن وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، «هله هوله» اصطلاحی ...

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت به ارائه توصیه هایی برای مصرف شیرینی و آجیل در ایام تعطیلات نوروزی پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، احمد اسماعیل زاده در آستانه فرا رسیدن عید نوروز و استقبال از خرید ...

یک متخصص طب سنتی چند توصیه تغذیه ای طب ایرانی برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آزاده زارعی درباره توصیه های طب سنتی برای پیشگیری از ابتلا به کبد ...

نانی که از آرد کامل و سبوس گیری نشده تولید شده باشد، مزایای متعددی برای سلامتی انسان از جمله جلوگیری از سکته مغزی، دیابت و مرگ زودرس دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، متوسط نان مصرفی هر ایرانی در روز ...

فشار خون یکی از شایع ترین بیماری های مزمن است که عوارض جسمانی زیادی به مبتلایان تحمیل می کند اما افراد مبتلا به این بیماری با به کارگیری برخی راهکارهای ساده می توانند فشارخون خود را کاهش دهند.

به ...

رئیس اداره تغذیه بیمارستان دکترمسیح دانشوری به ارائه توصیه های تغذیه ای برای مقابله با اثرات منفی آلودگی هوا بر سلامتی انسان پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، منصور رضایی با بیان این که کودکان، سالمندان، مادران باردار و ...

شاید شما هم قانون رایج "هشت لیوان آب در روز" را شنیده باشید اما واقعیت این است که میزان نیاز بدن هر فرد به آب و مایعات، بسته به شرایط او، متفاوت است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ...

یبوست یکی از شایع ترین مشکلات گوارشی است که به معنای کاهش دفعات اجابت مزاج در طول روز است. از منظر طب سنتی ایرانی رعایت برخی نکات ساده و مصرف بعضی مواد غذایی می تواند به درمان یبوست کمک کند.

میوه انار فواید معجزه آسایی برای سلامتی کبد و پیشگیری از بیماری "کبد چرب" دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، "انار" یکی از میوه های بسیار مفید برای سلامتی ارگان های مختلف بدن از جمله کبد است. مطالعات ...

یبوست، اسهال و استفراغ جزو شایع ترین مشکلاتی هستند که در سفر در ایام اربعین برای زائران رخ می دهند، اما طب سنتی ایرانی، توصیه هایی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری ها دارد.

به گزارش خبرنگار ...

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت توصیه های تغذیه ای را برای پیشگیری از گرمازدگی عنوان کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، احمد اسماعیل زاده با اشاره به نکات تغذیه ای که در گرمازدگی باید رعایت شود، گفت: ...

کندر نوعی صمغ گیاهی با مزه ای تلخ است که به ماده ای برای تقویت حافظه شهرت دارد؛ نتایج مطالعات جدید علمی مؤید تأثیر شگرف کندر بر ارتقا و حفظ وضعیت سلامتی انسان است؛ در این مطلب به خواص کندر ...

بیماری کبد چرب یکی از شایع ترین بیماری های مزمن در جهان است که با روش های ساده تغذیه ای می توان آن را درمان کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بیماری کبد چرب یکی از شایع ...

متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان "برنج پخته بیرون یخچال به دلیل رطوبت فراوان شرایط بسیار مناسبی برای رشد باکتری دارد" شرایط مناسب برای نگهداری برنج پخته شده را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ...

نفخ یکی از مشکلات شایع گوارشی است که بسیاری از افراد آن را تجربه می کنند؛ نفخ و دل درد برای روزه داران آزاردهنده است اما با رعایت برخی نکات ساده تغذیه ای می توان از بروز این عارضه جلوگیری ...

برخی روزه داران در ماه مبارک رمضان دچار بوی بد دهان و یا مشکلات گوارشی نظیر معده درد می شوند که این مشکلات با رعایت برخی نکات ساده در رژیم غذایی افراد، قابل برطرف شدن است.

به گزارش خبرنگار ...

روزه گرفتن علاوه بر فوایدی که برای سلامتی جسم و روح افراد دارد؛ راهی مناسب برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل است به شرط آن که نکات تغذیه ای در ماه مبارک رمضان به خوبی رعایت شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درباره روزه داری در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، احمد اسماعیل زاده اظهار کرد: مواد خیلی شیرین مانند زولبیا، بامیه و گوش فیل، حلوا ...

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درباره روزه گرفتن در افراد دارای فشار خون، بیماری های قلبی - عروقی و کلیوی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، احمد اسماعیل زاده؛ مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت ...

یک کارشناس ورزش در مورد نقش سالاد در رژیم و لاغری به نکاتی اشاره کرد که می تواند سبک تغذیه خیلی از مردم را تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، تغذیه سالم یکی از مواردی است که بسیاری از مردم میانه ...

[ad_1]

ایسنا/خوزستان مسوول کمیته تغذیه هیات پزشکی ورزشی خوزستان گفت: یکی از مهمترین از راههای رسیدن ورزشکار به موفقیت و پرتاب به سکوهای بالای رقابت، تغذیه سالم و مناسب است. ...


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان