تابلوی پیام و تقریظ رهبر انقلاب اسلامی برای بزرگداشت شهدای محیط بان کشور که در هفته محیط زیست به خانواده شهید محیط بان دوران دفاع مقدس اهدا شده بود، طی مراسمی رونمایی شد.

...

لنگرخبر، حمیدرضا دنیادیده: چند روز گذشته فیلمی در فضای مجازی دست به دست شد که حکایت از زنده به گور کردن سگ هایی در پارک ملت رودسر داشت که گفته میشد عقیم شده بودند. 

کشتن و رهاسازی سگهای پلاک کوبی ...

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به رهاسازی قوی فریادکش و باکلان بزرگ در یکی از زیستگاه های طبیعی استان گفت: در سال جاری هیچ گونه مجوزی برای شکار پرندگان یا حیات وحش از سوی این سازمان صادر نشده ...

به گفته رییس اداره محیط زیست ماسال، طی گزارش دریافتی دوستداران حیات وحش مبنی گرفتارشدن یک قلاده گربه جنگلی در فنس زمین کشاورزی در روستای چسلی، ماموران یگان حفاظت محیط زیست با حضور در محل نسبت به زنده ...

...

رئیس اداره محیط زیست آستارا با بیان اینکه محیط بان گیلانی به دلیل مشکلات شغلی و معیشتی محیط بانی به زندگی خود پایان نداده است، گفت: دلیل این کار ناشی از مشکلات به وجود آمده در فعالیت های اقتصادی شخصی ...

مدیرکل محیط زیست استان گیلان با اشاره به هزینه یک و نیم میلیاردی از محل اعتبارات ملی در حوزه مطالعات رسوب تالاب انزلی گفت: این در حالی است که کل اعتبارات سال گذشته استان گیلان، ۹ میلیارد تومان بود و ...

به گزارش لنگرخبر، طی چند روز گذشته شاهد تلف شدن تعداد زیادی ماهی در رودخانه پلرود در محدود روستای طول لات رحیم آباد بودیم که واکنش های زیادی را در فضای مجازی و حقیقی به دنبال داشت.

رحمان پورحسین رئیس ...

به گفته رئیس اداره محیط زیست شفت، ۲ شکارچی غیربومی که مبادرت به شکار ۹ قطعه از انواع حواصیل ها کرده بودند دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

...

به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام سعید مهدوی امروز در مراسم شیرین بیان در لنگروددر سالن اجتماعات دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی لنگرود اظهار کرد: از آنجایی که حکومت اسلامی امروز در مرتبه بالایی از موفقیت ها قرار گرفته فعالیت های ...

رئیس اداره محیط زیست بندرانزلی با بیان اینکه علل اصلی انتقال سنبل آبی به محدوده شنبه بازار روگا، تردد قایق های شخصی است، گفت: سنبل آبی معمولا بعد از بارندگی و سیلاب یا با تردد قایق ها شناور می شوند ...

یک مرد حدوداً ۶۰ساله اهل ییلاقات شهرستان ماسال در مراجعه به مراکز بیمارستانی مدعی شد که توسط یک قلاده خرس مورد هجوم قرارگرفته اما محیط زیست مدعی شده که ادعای مطروحه با شواهد و قرائن فعلاً همخوانی ندارد.

...

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت با اشاره به توقیف ۱۰۰ تن شن و ماسه غیرمجاز رودخانه سفیدرود گفت: از متخلفین چهار دستگاه کمپرسی و یک دستگاه تراکتور پاکت دار و حدود یکصدتن مخلوط شن و ماسه غیرمجاز رودخانه ...

به گفته رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماسال، در پی گشت ماموران یگان حفاظت محیط زیست ماسال و مشارکت نیروی انتظامی این شهرستان در فصل ممنوعیت شکار سه قبضه سلاح غیرمجاز تک لول و دولول کشف و ضبط شد.

...

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با تأکید بر ممنوعیت کاشت و توسعه گونه غیر بومی درخت پائولونیا گفت: کاشت گونه مذکور در فضای سبز شهری و در مجاورت مناطق تحت مدیریت که منجر به تخریب و آلوده کردن زیستگاه های ...

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر از کشف و ضبط ۶ قبضه سلاح شکاری قاچاق در منطقه شکار ممنوع اشکورات خبر داد.

...

به گفته سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بندرانزلی، ۱۵ عدد خرچنگ دام و ۲۰ رشته تور زیرآبی در این شهرستان انزلی کشف و ضبط شد.

...

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، به دلیل آغاز فصل مهاجرت ماهیان مولد استخوانی برای زادآوری، برداشت شن و ماسه از رودخانه های گیلان از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان فروردین ماه سال آینده ممنوع اعلام شد.

...

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، یک سیاه گوش کمیاب گرفتار شده در دام مناطق جنگلی کلاچای با حمایت دوستداران حیات وحش و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر به دامن طبیعت بازگردانده شد.

...

املش- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست املش از مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده پلنگ در ارتفاعات این شهرستان خبر داد.

...

رودبار- رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار از آموزش صحیح مدیریت پسماند برای دانش آموزان رودباری خبر داد و گفت: با آموزش صحیح دانش آموزان با فواید و شیوه های تفکیک زباله از مبدا آشنا می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، ...

مدیرکل محیط زیست گیلان از اختصاص اعتبار به منظور بهسازی و ساماندهی تصفیه خانه شهرک صنعتی رشت خبر داد و گفت: با تلاش مسؤولان و نماینده عالی دولت در گیلان اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومانی به منظور ساماندهی فاضلاب ...

...

رشت- نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه ادامه روش فعلی در بحث شیرابه زباله نتیجه بخش نیست، گفت: باید به دنبال روشی باشیم که با نصف این هزینه ها کار اثرگذار انجام دهد.

به گزارش ...

انزلی- مدیرکل محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه ۳۰ درصد آلودگی های تالاب انزلی مربوط به فاضلاب های صنعتی است، گفت: برای ساخت تصفیه خانه شهرک صنعتی رشت ۱۴۰میلیارد تومان اعتبار تصویب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ...

به گفته معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست گیلان، یک قطعه پلیکان خاکستری پس از تیمار و اطمینان سلامت کامل در پناهگاه حیات وحش سلکه رهاسازی شد.

...

رودبار- رئیس اداره محیط زیست رودبار از تصویر برداری «پلنگ ایرانی» در ارتفاعات رودبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فرهی اظهار کرد: در ارتفاعات یکی از زیستگاه های شهرستان رودبار، از پلنگ ایرانی که بزرگترین گربه سان ایران است ...

تالش- فرماندار تالش خواستار بازدید و تعیین تکلیف پل چوبی جوکندان توسط مدیرکل محیط زیست گیلان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری پیش از ظهر پنجشنبه در بازدید از پل چوبی در حال تخریب جوکندان خواستار بازدید و تعیین تکلیف ...

رودسر- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست رودسر از ممنوعیت کاشت درخت مهاجم «پائولونیا» به دلیل آسیب های زیست محیطی در این شهرستان خبر داد و از شهروندان خواست از کاشت این درخت پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رحمان پورحسین ...

پرویز محمدنژاد امروز در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با بیان اینکه کشور در حوزه انرژی همواره با مشکل مواجه بوده است، اظهار کرد: کمبود انرژی یکی از مشکلات کشور در چند سال اخیر بوده به طوری که در حوزه ...

فومن- مدیرکل محیط زیست گیلان با بیان اینکه تغییر کاربری ها خط قرمز این سازمان است، گفت: با اصلاح و به روزرسانی بیش از ۶۰ روستا شهرستان فومن از طرح حفاظتی محیط زیست خارج شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه ...

رئیس اداره حفاظت و احیای تالاب های محیط زیست گیلان از افزایش ۲ و نیم برابر سطح تراز آبی تالاب امیرکلایه لاهیجان خبر داد.

...

رشت- رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه توسعه استان باید سازگار با محیط زیست باشد، گفت: نباید اجازه داد عده ای به بهانه سرمایه گذاری، سرمایه های استان را به غارت ببرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ...

رشت- مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به آغاز سرشماری کل و بز وحشی در زیستگاه های استان گفت: سرشماری از ٢٢ آذر ماه آغاز شده و در هفته های آینده نیز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ...

رشت- رئیس اداره حفاظت و احیای تالاب های اداره کل محیط زیست گیلان با اشاره به آغاز مرحله سوم پاکسازی تالاب انزلی از «سنبل آبی» گفت: بر اساس پیش بینی ها ۷۰ هکتار پاکسازی می شود.

به گزارش خبرنگار ...

رشت- رئیس اداره حفاظت و احیای تالاب های محیط زیست گیلان با اشاره به آلودگی حدود ۶ هزار هکتار از پهنه آبی استان به گیاه سنبل آبی گفت: این گیاه تهدیدی جدی برای تالاب ها است.

به گزارش خبرنگار ...

رشت- حفاظت مردم پایه و آموزش همگانی دو مقوله مهمی است که متولیان محیط زیست در راستای حفاظت از محیط زیست باید به آن توجه کنند در غیر این صورت عملکرد جزیره ای در این حوزه نتیجه بخش نخواهد بود.

آخر هفته یا تعطیلات جاده های شمال مملو از گردشگرانی می شود که همه از وضعیت ترافیک و تصادفات این محورها گلایه مندند درحالی که پروژه های بزرگراهی و آزادراهی این مسیر همچنان به مقصد نرسیده است.

خبرگزاری مهر، ...

رئیس جمهور در سفر خود به استان گیلان بودجه اختصاصی برای رفع معضل گیاه سنبل آبی در تالاب بین المللی انزلی اختصاص داد که مسوولان مربوطه با توجه به ظرفیت بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان،وظیفه ریشه کن کردن ...

...

به گفته سرپرست پارک ملی خشکی دریایی بوجاق، نخستین دسته از قوهای مهاجر فریادکش با جمعیت حدود ۱۵ بال به پارک ملی بوجاق در کیاشهر رسیدند.

...

رشت- رئیس اداره محیط زیست رشت گفت: ۳۴۶ هکتار از پناهگاه حیات وحش چوکام خمام با حکم قضائی از ۵۰ متصرف پس گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدتقی تقی زاده گفت: پس از بازرسی های مستمر کارشناسان و مأموران ...

رشت- حدود یک تُن سنبل آبی از قسمت غرب تالاب منطقه چراغ پشتان و خزر ویلا در تالاب انزلی جمع آوری شد.

...


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان