معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ایران یکی از معدود کشورهایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده که این مساله باعث افتخار است؛ چرا که ایزوتوپ های ...

معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت از سال ۱۳۷۷ تاکنون ۱۰ نوبت کار نمونه برداری از رسوب و آب رودخانه ارس انجام گرفته و هیچ آلودگی پرتوی غیرعادی در آن مشاهده نشده است.

به گزارش ایسنا، مرکز نظام ایمنی هسته ای ...

رئیس مرکز ملی نظام کیفیت و استانداردهای اتمی ایران گفت: تمام صنعت هسته ای درگیر فرایند استانداردسازی شده و مقرر شده است تا نظام استانداردسازی به صورت یک نظام یکپارچه تشکیل و دنبال شود.

به گزارش ایسنا، مرکز ملی نظام کیفیت ...

معاون تولید مواد اولیه سوخت هسته ای سازمان انرژی اتمی ایران اظهار کرد: در حوزه استخراج و اکتشاف مواد معدنی پرتوزا به موفقیت های چشمگیری دست یافته ایم که می توان به افزایش ۵۰ درصدی سطح اکتشافات هوایی ...

به گزارش ...

سید امیرحسین فقهی گفت: طی ۱۰ سال گذشته، برخی از رادیوایزوتوپ ها در پسمان های سطح بالا (HLW) کاربردهای ارزشمندی در صنعت و پزشکی پیدا کردند که پیش تر برای انسان ها ناشناخته بود، بنابراین انبار پسمان های ...

به گزارش ...

جواد کریمی ثابت گفت: یکی از ملزومات اصلی توسعه علوم و فناوری های نوین و پیشرفته، گسترش زیر ساخت های مگاساینس است.

به گزارش ایسنا، جواد کریمی ثابت، معاون سازمان انرژی اتمی ایران در سخنرانی با موضوع «زیرساخت های مگاساینس» ...

به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی ۲۰۰ اصله نهال در پردیس شهید شهریاری سازمان انرژی اتمی ایران کاشته و این بوستان به نام «بهشت» نامگذاری شد.

به گزارش ایسنا، به مناسبت روز درختکاری و با حضور محمد اسلامی، معاون ...

معاون رییس جمهور گفت: مرحله نخست خاکبرداری جزیره هسته ای نیروگاه اتمی ۳۰۰ مگاواتی کارون (دارخوین) به پایان رسیده و پاییز ۱۴۰۳ فاز دو ساخت این نیروگاه با انجام بتن ریزی آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا محمد اسلامی، معاون رییس ...

رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای با تاکید بر نقش موثر دانشجویان بورسیه سازمان انرژی اتمی ایران در پیشرفت کشور خواستار تلاش مضاعف آنها برای تحقق این امر شد.

به گزارش ایسنا، رییس پژوهشگاه علوم و فنون ...

معاون رییس جمهور گفت: دستاوردهای دو سال اخیر سازمان انرژی اتمی ایران حاصل تحقیقات و تلاش های فراوان متخصصان و پژوهشگران جوان ایرانی با میانگین سنی ۳۰ تا حداکثر ۳۵ سال است.

به گزارش ایسنا، نخستین گردهمایی دانشجویان بورسیه مقطع ...

معاون سازمان انرژی اتمی ایران اظهار کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دهنده این است که مردم پای آرمان های انقلابشان ایستاده اند و حضور آن ها سبب سربلندی و عزت ملی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «علی ...

مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران گفت: ایران همواره به دنبال به کارگیری فناوری هسته ای برای اهداف صلح آمیز بوده و ما نشان داده ایم که در راستای اهداف صلح آمیز فعالیت هسته ای کشور، ...

به گزارش ایسنا، سیدپژمان ...

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما برای تامین نیازهای خود درحوزه انرژی هسته ای، فرایندها را با تحقیقات نتیجه گرا و بنیان گذاری ظرفیت تحقیق و توسعه قدرتمند دنبال و نیازمندی های خود را به صورت درون زا ...

محمد اسلامی ...

همزمان با نخستین روز ایام الله دهه فجر، به دستور رئیس جمهور و با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، عملیات احداث نیروگاه های اتمی ایران هرمز آغاز شد.

به گزارش ایسنا، در جریان دور دوم سفرهای استانی «سید ابراهیم رئیسی» ...

پرتودهی محصولات کشاورزی و مواد غذایی؛ با رویکرد افزایش انبارمانی یکی از مهم ترین اهدافی است که سازمان انرژی اتمی کشور در دولت سیزدهم در دستور کار ویژه قرار داده است و تلاش دارد تعداد سامانه های پرتودهی ...

به گزارش ...

رییس مرکز تحقیقات سرطان علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی گفت: اکنون بحث تاثیرات فناوری هسته ای و اتمی در درمان سرطان مطرح است که این فناوری باید به کمک تشخیص و درمان سرطان بیاید.

به گزارش ایسنا، محمد اسماعیل اکبری ...

نخستین سمپوزیوم پلاسما پزشکی ایران صبح امروز (دوشنبه) ۱۱ دی ماه با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در استان البرز آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، نخستین سمپوزیوم پلاسما پزشکی ایران با حضور محمد اسلامی، ...

پژوهشکده فیزیک و شتابگرها زیر مجموعه پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای اقدام به برگزاری کارگاه تخصصی باستان سنجی شیشه ها و سفالینه های تاریخی و تحلیل نتایج آن برای علاقه مندان کرده است.

به گزارش ایسنا، روش های مختلف مشخصه ...

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) بر لزوم بهره گیری از فناوری هسته ای برای افزایش تولیدات کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سید مجتبی خیام نکویی در نشست با رییس سازمان انرژی اتمی ...

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه قانون اقدام راهبردی مجلس کارساز و مفید بوده است، گفت: اقدامات سازمان انرژی اتمی براساس این قانون در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان انرژی اتمی در نشست با دانشجویان دانشگاه ...

پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای به نمایندگی از سازمان انرژی اتمی و با هدف معرفی آخرین دستاوردهای پژوهشی و فناورانه صنعت هسته ای در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار حضوری ...

به گزارش ایسنا، ...

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: با عنایت الهی و به برکت خون شهدای هسته ای و تلاش جوانان متخصص، در حوزه انرژی اتمی در بسیاری از شاخه ها ایران جزو کشورهای برتر دنیاست، مثال در بخش آب سنگین برترین ...

مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها گفت: با راه اندازی نخستین سامانه شتابدهنده الکترون توان بالا « CELV-۸» در قزوین، این استان به یکی از قطب های مطرح پرتودهی کشور در حوزه های کشاورزی و پلیمر تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ...

با حضور معاون رییس جمهور، از نخستین سامانه شتابدهنده الکترون توان بالا «CELV-۸» در مرکز پرتودهی صنعتی قزوین رونمایی و بهره برداری شد.

به گزارش ایسنا، سامانه شتاب دهنده الکترون از نوع «CELV-۸» با هدف بهبود کیفیت، افزایش کارایی ...

رییس سازمان انرژی اتمی ایران صبح امروز (پنجشنبه) با استقبال استاندار قزوین و به منظور بهره برداری از نخستین سامانه شتابدهنده الکترون توان بالا «ELV» وارد این استان شد.

به گزارش ایسنا، «محمد اسلامی» با همراهی جمعی از مدیران ارشد ...

در مراسم روز جهانی استاندارد، لوح تقدیر و تندیس دستگاه اجرایی برتر در حوزه استاندارد به رییس سازمان انرژی اتمی ایران اهدا شد.

به گزارش ایسنا، در مراسمی که به مناسبت روز جهانی استاندارد و نکوداشت یکصدمین سالگرد تاسیس سازمان استاندارد ...

نماینده رییس جمهور در سفر به استان فارس از صنایعی نظیر شرکت های کاشی و سرامیک حافظ و پالایش نفت شیراز بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه سفر خود به استان ...

معاون رییس جمهور در سفر به استان فارس و شهرستان زرقان گفت: مهم ترین دغدغه مردم این شهرستان، بحث آلایندگی صنایع موجود در این منطقه است زیرا یک چهارم صنایع استان فارس در شهرستان زرقان قرار دارد.

به گزارش ایسنا، «محمد ...

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امروز (پنجشنبه) و به همراه رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت به منظور افتتاح و بازدید از چندین طرح حوزه انرژی و فناوری های نوین وارد شیراز شد.

به گزارش ایسنا، «محمد اسلامی» ...

جمعی از میهمانان سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از سازمان انرژی اتمی ایران بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، جمعی از میهمانان شرکت کننده در سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی عصر روز دوشنبه، ...

آیین اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی شعر «آفتاب نهان » با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، رییس سازمان صدا و سیما و جمعی از مسوولان صنعت هسته ای و اهالی فرهنگ و هنر شامگاه ...

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه برگزاری شصت و هفتمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی، با معاون سازمان انرژی اتمی کشور چین (CAEA) دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان انرژی اتمی ایران در دیدار با معاون ...

رییس سازمان انرژی اتمی ایران به منظور شرکت در کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در رأس هیاتی وارد وین شد.

به گزارش ایسنا، مرکز دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد: محمد اسلامی، رئیس ...

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با حضور در سازمان انرژی اتمی ایران، با مهندس اسلامی و جمعی از مدیران ارشد این سازمان دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش ایسنا، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه) ۱۰ ...

رییس سازمان انرژی اتمی ایران به خباثت و توطئه های دشمنان ایران و نظام اسلامی علیه انرژی هسته ای ایران اشاره کرد و افزود: انرژی اتمی ایران با وجود تمام دشمنی ها از لحاظ تراز در صدر کشورهای دنیا قرار ...

استاندار گیلان از راه اندازی ایستگاه پرتودهی در گیلان خبر داد و گفت: با برگزاری جلساتی سازمان انرژی اتمی برای راه اندازی ایستگاه پرتودهی محصولات کشاورزی اقدام می شود تا محصولات برای صادرات ایرادی ...

...

هسته پرتوزای سزیم ۱۳۷ کاربردهای پزشکی و صنعتی متعددی داشته و در دستگاه های پرتوتابی، براکی تراپی، رادیوتراپی، چشمه های کالیبراسیون و انواع مختلف گیج های صنعتی استفاده می شود.

به گزارش ایسنا، سازمان انرژی اتمی ایران با توجه ویژه به ...

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه دیدارهای خود با خانواده شهدای صنعت هسته ای، در آستانه آغاز هفته دولت و در شامگاه اول شهریور ماه ۱۴۰۲ به دیدار خانواده شهید «عنایت الله امینی» ...

به گزارش ...

سید امیرحسین فقهی، رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای و معاون سازمان انرژی اتمی روز دوشنبه ضمن بازدید از ایسنا در گفت وگویی صمیمانه به بررسی آخرین تحولات و دستاوردهای صنعت هسته ای پرداخت.

به گزارش ایسنا، سیدامیرحسین فقهی از ...

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: فعالان رسانه ای کشور در خط مقدم مقابله با روایتگری ظالمانه علیه فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان قرار دارند.

به گزارش ایسنا، «محمد اسلامی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ...


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان