مدیرکل محیط زیست استان گیلان با اشاره به هزینه یک و نیم میلیاردی از محل اعتبارات ملی در حوزه مطالعات رسوب تالاب انزلی گفت: این در حالی است که کل اعتبارات سال گذشته استان گیلان، ۹ میلیارد تومان بود و ...

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به صدور سند برای اراضی کشاورزی اطراف تالاب بین المللی انزلی گفت: با توجه به اتمام طرح کاداستر اراضی ملی استان و آغاز رفع تداخل مقرر شد به نفع مردم و تمام افرادی ...

در پی گسترش گیاه مهاجم سنبل آبی در تالاب انزلی و عدم پاکسازی این گیاه توسط نهادهای مربوط، مردم شهرستان بندرانزلی با هزینه و امکانات شخصی خود به پیکار با این گیاه مهاجم رفتند.

وضعیت نامناسب تالاب انزلی و عدم تحقق وعده های زیست محیطی ب گونه ای است که فرماندار بندرانزلی در نامه ای سرگشاده به مسئولان ازجمله استاندار گیلان، از ضعف شدید عملکرد محیط زیست در رابطه با احیای تالاب ...

خبرگزاری ...

به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام ستار علیزاده ظهر چهارشنبه در مراسم اجرای طرح قرار دوازدهم در بقعه سید محمد کیا روستای پاپکیاده لنگرود ضمن گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: طرح ملی قرار دوازدهم در راستای ارائه خدمات اجتماعی هماهنگ و ...

مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه سرا با همکاری دستگاه انتظامی و قضا، ۲۴ هکتار از اراضی ملی منطقه حفاظت شده سیاه کشیم رفع تصرف شد.

...

استاندار گیلان با تأکید بر مشخص شدن محدوده اراضی کشاورزی در اطراف تالاب بین المللی انزلی، گفت: دیگر نمی گذارم عده ای سودجو به جان تالاب بین المللی انزلی افتاده و این زیستگاه بومی را تخریب کنند.

...

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان از مهار حریق در تالاب بین المللی انزلی خبر داد و گفت: ۲ هزار متر از اراضی تالاب بین المللی انزلی دچار حریق شد.

...

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از پاکسازی بیش از ۳۵ تن گیاه مهاجم سنبل آبی از تالاب بین المللی انزلی خبر داد.

...

دادستان بندر انزلی نیز با تاکید بر اینکه باید حفر چاه در عرصه کشاورزی نظام مند شود، گفت: اگر فردی بستر تالاب را تصرف کند حتی پس از گذشت سال ها قطعا برایش ایجاد حقوق مکتسبه نمی کند.

...

به گفته سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بندرانزلی، ۱۵ عدد خرچنگ دام و ۲۰ رشته تور زیرآبی در این شهرستان انزلی کشف و ضبط شد.

...

روند روبه زوال و باتلاقی شدن تالاب انزلی همچنان ادامه دارد و ذینفعان این تالاب بین المللی اکنون چشم انتظار اقدامات قرارگاه جهادی احیای تالاب در دولت سیزدهم هستند.

...

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس نقش راه اندازی تصفیه خانه شهرک صنعتی رشت در کاهش آلودگی در تالاب بین المللی انزلی را موثر دانست و گفت: در صورت راه اندازی تصفیه خانه شهرک صنعتی رشت بدون شک ۳۳ درصد ...

مدیرکل محیط زیست گیلان از اختصاص اعتبار به منظور بهسازی و ساماندهی تصفیه خانه شهرک صنعتی رشت خبر داد و گفت: با تلاش مسؤولان و نماینده عالی دولت در گیلان اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومانی به منظور ساماندهی فاضلاب ...

...

استاندار گیلان با بیان اینکه در احیای تالاب بین المللی انزلی آزمون و خطا نباید باشد، گفت: محل برداشت رسوب در تالاب بین المللی انزلی باید مشخص شود و برای استفاده و برداشت از رسوب از ظرفیت پیمانکاران ...

...

انزلی- دادستان انزلی بر ضرورت تخصیص حق آبه تالاب بین المللی انزلی تأکید کرد و گفت: هنوز مدیریت اراضی تالاب انزلی تعیین تکلیف نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر سبحانی ظهر شنبه در نشست بررسی چالش های احیای تالاب ...

انزلی- استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف زمین کشاورزان حاشیه تالاب انزلی گفت: هیچ مانعی در مسیر احیای تالاب بین المللی انزلی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر اسدالله عباسی پیش از ظهر شنبه در نشست بررسی چالش ...

انزلی- مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: سازمان بنادر و دریانوردی ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی تالاب انزلی اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین یونسی صبح شنبه در نشست بررسی چالشهای احیای تالاب انزلی اظهار کرد: سازمان ...

رشت - استاندار گیلان با اشاره به گذشت پنج دهه از احیای تالاب انزلی و بی نتیجه بودن اجرای این طرح گفت: کوتاهی و قصور متولیان امر احیا و حفظ تالاب های گیلان پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله ...

رشت- رئیس اداره حفاظت و احیای تالاب های اداره کل محیط زیست گیلان با اشاره به آغاز مرحله سوم پاکسازی تالاب انزلی از «سنبل آبی» گفت: بر اساس پیش بینی ها ۷۰ هکتار پاکسازی می شود.

به گزارش خبرنگار ...

رشت- رئیس اداره حفاظت و احیای تالاب های محیط زیست گیلان با اشاره به آلودگی حدود ۶ هزار هکتار از پهنه آبی استان به گیاه سنبل آبی گفت: این گیاه تهدیدی جدی برای تالاب ها است.

به گزارش خبرنگار ...

رئیس جمهور در سفر خود به استان گیلان بودجه اختصاصی برای رفع معضل گیاه سنبل آبی در تالاب بین المللی انزلی اختصاص داد که مسوولان مربوطه با توجه به ظرفیت بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان،وظیفه ریشه کن کردن ...

...

فرمانده سپاه ناحیه انزلی یکی از شاخص ترین برنامه امسال هفته بسیج را در حوزه محیط زیستی اشاره کرد و گفت: از آنجایی که تالاب بین المللی انزلی با زندگی روزمره مردم اجین شده و احیای آن وظیفه همگانی است.

...

رشت- حدود یک تُن سنبل آبی از قسمت غرب تالاب منطقه چراغ پشتان و خزر ویلا در تالاب انزلی جمع آوری شد.

...

رشت- رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گیلان با اشاره به فرود گروهی از پرندگان مهاجر در تالاب های استان گفت: پیش بینی شده امسال حدود ۲۶۰ هزار پرنده مهاجر به گیلان سفر کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ...

انزلی- تالاب بین المللی انزلی به عنوان مهم ترین و بزرگترین زیستگاه طبیعی جانوران ایران حال و روز خوشی ندارد و در صورت عدم احیا احتمال دارد به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار شود.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- رضا ...

به گزارش لنگرخبر، روزنامه ایران نوشت: «چندی پیش معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور به‌طور رسمی از کاهش ۲۰ سانتیمتری سطح تراز آبی دریای خزر به‌طور سالانه خبر داده و گفته بود این موضوع را زنگ خطری جدی ...

رشت- سنبل آبی تابستان امسال در سایه بی توجهی مسئولان و نبود اقدام مناسب بیش از هر زمان دیگری در تالاب انزلی دامن گسترانده و نفس تنگ تالاب و زیستمندانش را تنگ تر کرده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- ...

رشت- استاندار گیلان با تأکید بر برخورد جدی با متعرضان به طبیعت بکر این استان گفت: تالاب انزلی را با نگاه ملی و مدیریت جهادی احیا می کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی امروز در نخستین جلسه قرارگاه ...

رئیس سازمان محیط زیست کشوربا بیان اینکه خفگی تالاب بین المللی انزلی ماحصل مدیریت پشت میزنشینی در دولت گذشته است که این چنین تالاب را نابود کرد، گفت: دولت سیزدهم اجازه نمی دهد تالاب انزلی به دریاچه ...

...

استاندار گیلان با انتقاد از عملکرد دولت گذشته در خصوص حفاظت از تالاب بین المللی انزلی گفت: در گذشته اقدامات غیرکارشناسی متولیان حفاظت از تالاب بین المللی انزلی سبب شد تا این تالاب طوری خشک شود که اکنون ...

...

انزلی- مدیر کل منابع طبیعی گیلان با اشاره به جذب ۵ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان گفت: در کنار تله های رسوبگیر باید طرح های آبخیزداری در بالادست تالاب اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، میر ...

به گفته سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان محیط زیست کشور مسئله حق آبه هایی که باید از روسیه و کشورهای حاشیه شمالی محقق شود توسط دستگاه دیپلماسی کشور پیگیری شود.

...

رئیس سازمان محیط زیست پس از برگزاری جلسه کمیته احیای تالاب ها در انزلی از وضعیت تالاب انزلی نیز بازدید کرد.

انزلی- مدیر عامل آب منطقه ای گیلان به اشاره به اینکه حق آبه مورد نیاز تالاب انزلی ۳۰۰ میلیون متر مکعب است، گفت: خروج رسوب سبب نفش کشیدن تالاب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خرمی ظهر سه شنبه ...

انزلی- رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با اشاره به اینکه دیدگاه دولت نسبت به تالاب انزلی ملی است، گفت: اجازه نمی دهیم تالاب انزلی به دریاچه ارومیه دیگری تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه ظهر سه ...

انزلی- استاندار گیلان با تأکید بر اینکه امروز نیازمند نگاه و اقدام جهادی برای حل مشکل تالاب انزلی هستیم، گفت: حق آبه های خزر از کشورهای دیگر رژیم حقوقی است که انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی ...

انزلی- سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان محیط زیست پسروی آب را از چالش های مهم تالاب انزلی برشمرد و گفت: سالانه ۸۰۰ هزار متر مکعب رسوب وارد تالاب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ذوالجودی ...

پس از ایجاد حریق در تالاب بین المللی انزلی و بعد از بازدید هوایی نماینده عالی دولت در گیلان و برگزاری نشست با اعضای ستاد مدیریت بحران، قرارگاه جهادی مدیریت جهادی تالاب بین المللی انزلی در گیلان تشکیل ...

استاندار گیلان با بیان اینکه در پی بازدیدی که از این دو تالاب داشتیم به همت سپاه، محیط زیست، هلال احمر و همه عوامل دست اندرکار حریق اطفا شده ولی باید با کسانی که به طور عمد و چه غیرعمد ...


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان