به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام « مهدی نقوی» در خطبه های نماز جمعه امروز ( جمعه، ۴ مهر) که با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه جایگاه بزرگان، پیران و سالخوردگان در جامعه باید گرامی داشته شود، گفت: اگر در خانواده ای جایگاه پدر و مادر و بزرگان حفظ شود این فرزند در چنین خانواده ای، انسانی پرورش می یابد.

امام جمعه لنگرود با بیان اینکه تجربه بزرگان مفید بوده و باید آن را قدر بدانیم و در جامعه تکریم شوند، افزود:  یک پیر در میان خانواده خود همانند پیامبر در میان امت خودش است.

حجت الاسلام نقوی با اشاره به بیانات رهبری در آغاز هفته دفاع مقدس امسال که فرمودند "هفته دفاع مقدس برای کشور ما آوردهای فراوانی داشت"، تصریح کرد: امروز ما باید از تجربه دفاع مقدس استفاده کنیم. آنگونه که باید به نقش رهبری و هدایت امام راحل در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس پرداخته نشده است.

وی با تاکید بر اینکه نقش رزمندگان و نقش حمایتی پشت جبهه باید دیده شود و این ارکان باعث دفاع مقدس شد،  خاطرنشان کرد:  نقش حضرت امام نباید در دفاع مقدس کمرنگ دیده شود و این امام راحل بودند که فرمود" حصر آبادان باید شکسته شود، جزیره مجنون باید حفظ شود".

وی با بیان اینکه رهبری می فرماید"  آرایش جنگی بگیرید" و دشمن عملیات تحریم اقتصادی خود را در وزارت دفاع خود مستقر کرده و جنگ اقتصادی به معنای واقعی رخ داده است، افزود: مسئولان باید  آرایش جنگی در برابر دشمن  به خود گیرند و حواسشان باشد که در جنگ اقتصادی هستیم و یک کلام آنها در جامعه اثرگذار است.



*امروز دغدغه مجلس انقلابی ما این شده که ما دناپلاس می خواهیم یا نه؟

حجت الاسلام نقوی با اشاره اینکه گاهی اوقات وعده ندادن و حرف نزدن مسئولان بهتر از حرف زدن است، تصریح کرد: امروز دغدغه مجلس انقلابی ما این شده که ما دناپلاس می خواهیم یا نه؟این مجلس انقلابی بود؟ مردم به شما برای چنین مسائلی اعتماد کردند شما مثل شهید باکری باشید که حاضر نشد برای خود یک امتیاز بگیرد که جنازه برادر خود را پشت خط بیاورد.

*مجلس انقلابی باید مشکلات مردم را فوری حل کنند 

امام جمعه لنگرود ادامه داد: شما نمایندگان به دنبال گرفتن امتیاز نباشید اگر امتیاز گرفتید دهان شما در دفاع از حق مردم بسته خواهد شد. امروز به عنوان نماینده مردم در برابر افزایش قیمت صد تا ۱۵۰ درصدی خودرو حرف بزنید اگر امتیاز گرفتید آیا می توانید حرفی بزنید؟ شما هم مثل مردم ثبت نام کنید اما امتیاز نگیرید.

وی با تاکید بر اینکه مجلس انقلابی باید مشکلات مردم را سریعا حل کند و فرصتی برای از دست دادن نداریم، افزود: امروز جامعه ما به بهره گیری از آموزه های دفاع مقدس و ولایت مداری بیش از هر زمان دیگری نیازمند است اما مشکل این است ما مثل شهدا نیستیم.

حجت الاسلام نقوی ادامه داد: رهبری  می فرماید" دشمن در فضای مجازی آرایش جنگی به خود گرفته است"  آیا در فضای مجازی شورای عالی فضای مجازی و وزیر ارتباطات دارای قدرت فرماندهی در مقابل آرایش جنگی دشمن هستند؟ آیا در برابر جنگ فرهنگی دشمن ما آرایش جنگی پیدا کردیم؟ ایا نیروهای فرهنگی ساماندهی شدند؟ واقعیت این است که ما هنوز باور نکردیم در حال جنگ با دشمن هستیم و مسئولان باید بدانند که  گدر حال جنگ اقتصادی با دشمن هستیم  آیا می دانید اطلاع دارید که گرانی با زندگی مردم چه می کند؟


*ضرورت تشکیل گروه های مطالبه گر به دور از هیاهوی منافع شخصی و گروهی 

امام جمعه لنگرود در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه رهبری چند سالی است صحبت از سند ۲۰۳۰ می کنند و آیا جوان انقلابی ما در این شهرستان گروه مطالبه گر تشکیل داده است، گفت:  شما جوانان درصدد تشکیل گروه های مطالبه گر عالمانه و با مطالعه به دور از هیاهو و منافع شخصی و گروهی، باشید، اگر مسئول پاسخگو نبود ببینید آیا این مسئول در شهرستان جایی برای ماندن خواهد داشت یا خیر؟ مسئول باید پاسخگو باشد و اسمش مسئول است.

حجت الاسلام نقوی تصریح کرد: مسائل فراوانی در شهرستان است که نیاز به مطالبه گری دارد، مشکلات نباید رها و انباشته شود و مطالبه از جانب مردم باید صورت گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: در خدمت جوانان دغدغه مند و انقلابی شهرستان هستیم همه ما باید تلاش کنیم تا این انقلاب را که ثمره خون شهیدان است، حفظ کرده و همانند شهدای مدافع حرم ارتقا دهیم و این توان در جوانان ما وجود دارد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان