رشت- امام جمعه رشت با اشاره به اینکه گیلان مشکلات و چالش های فراوانی دارد، گفت: مسئولان در استفاده از اعتبارات و بودجه ها بر اساس اولویت بندی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: ما وامدار همه شهدا هستیم.

وی در ادامه به بازخوانی برخی وقایع هفته گذشته پرداخت و افزود: زمزمه های افزایش تولید برنج با وجود کمبود آب و مشکلات ناشی از آن نشان دهنده عنایت خداوند متعال و تلاش مسئولان و کشاورزان بوده است.

امام جمعه رشت همچنین به برخی کاستی های و کمبودها در حوزه آرد و نان اشاره کرد و گفت: مسئولان در حال پیگیری این موضوع هستند و انتظار می رود این مشکل برطرف شود هرچند بخشی های از آن بعد روانی دارد.

وی در ادامه به اختصاص هزار میلیارد بودجه به استان گیلان اشاره و با بیان اینکه مسئولان باید با اولویت بندی و برنامه ریزی مناسب این اعتبارات را در جای درست هزینه کنند، تصریح کرد: پسماند، واحدها و کارخانجات تعطیلی و نیمه تعطیل، ایجاد اشتغال و موضوعات زیست محیطی از مهم ترین چالش ها و اولویت های استان گیلان است که باید در دستور کار قرار گیرد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه باید اعتبارات به موضوعات و مسائل اولویت بندی شده اختصاص یابد، ادامه داد: گیلان علاوه بر مسائل ذکر شده در حوزه راه های روستایی، برق، آب بندان ها و سایر موضوعات نیز با مشکل مواجه بوده و باید رفع آنها در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات برجامی، خاموش کردن دوربین های آژانس انرژی اتمی توسط ایران و اظهار نظر برخی مقامات اروپایی گفت: مقامات اروپایی نشست برجامی را خوب توصیف کرده و می گویند باید عملیاتی شود باید از این مقامات سوال شود که آمریکا جدیداً تحریمی هایی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده با این روند چگونه انتظار دارند به آنها اعتماد شود.

امام جمعه رشت ادامه داد: طرف مقابل با استفاده از ابزارهای رسانه ای به دنبال نمایش چهره ای غیر واقعی از ایران است و می خواهد به همگان القا کند آن کشوری که قانون را زیر پا می گذارد ایران است نه آنها.

وی با بیان اینکه اعضای تیم مذاکره کننده تأکیدات رهبری، خواسته های ملت ایران، برداشته شدن یکجای تحریم ها و پرداخت پول های بلوکه شدن جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار قرار داده اند، افزود: در طول سال های گذشته بد عهدی آمریکا و اروپایی ها بارها به ملت ایران ثابت شده است لذا ما به حرف های آنها دلخوش نکرده و اعتماد نمی کنیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان