رشت- استاندار گیلان با هشدار نسبت به افزایش آمارهای کرونایی در استان و تغییر رنگ بندی شهرها گفت: بازرسی و نظارت بر فعالیت اصناف باید تشدید شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گیلان ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: متأسفانه شهرهای گیلان در وضعیت مناسب کرونایی به سر نمی برند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه هیچ شهری در گیلان رنگ بندی آبی کرونایی ندارد، افزود: رودسر، صومعه سرا، ماسال و سیاهکل به وضعیت قرمز در آمده اند.

وی با بیان اینکه تعداد شهرهای زرد و نارنجی استان گیلان در حال افزایش است، گفت: از عزاداران حسینی درخواست می شود با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مراسم ها حضور یابند.

عباسی با اشاره به اینکه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی دامنه و شیوع بیماری را به شدت افزایش می دهد، اظهار داشت: از اهالی هنر و اصحاب رسانه درخواست می شود در خصوص این مهم فرهنگی سازی انجام دهند.

استاندار گیلان خواستار افزایش نظارت و بازرسی اصناف در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی شد و اضافه کرد: در صورت عدم واکسیناسیون و نصب کد QR فعالیت واحدهای صنفی متوقف می شود.

وی از سخنرانان و فعالیت فرهنگی ایام محرم خواست در سخنرانی های خود به موضوع تزریق واکسن تاکید کنند و افزود: فداکاری های کادر درمان در خصوص مقابله با بیماری کرونا شایسته تقدیر است.

استاندار گیلان خواستار لغو مرخصی پزشکان در بیمارستان ها همزمان با فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی شد و اظهار کرد: خدمات دهی به مردم توسط کادر درمان به صورت منظم و دقیق ادامه دارد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان