رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: طی امروز و فردا در ۱۲ استان کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق ضیائیان گفت: طی امروز و فردا در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، خراسان شمالی و شمال استان های آذربایجان شرقی و غربی و ارتفاعات واقع در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان در برخی ساعات به ویژه بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می دهد.

وی افزود: این شرایط جوی در روز چهارشنبه در استان های گیلان، مازندران، ارتفاعات استان های البرز، تهران و سمنان و همچنین روز پنج شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: در چهار روز آینده در ساعات بعدازظهر و شب در برخی نقاط استان های چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، شرق لرستان، غرب اصفهان، شمال فارس و جنوب استان مرکزی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک پیش بینی می شود.

ضیائیان گفت: روز جمعه ۲۱ مردادماه در اغلب مناطق کشور، جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود. در ۵ روز آینده در نیمه شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل و بخش هایی از مرکز کشور، وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود و در دو روز آینده نیز به سبب وزش باد شدید و نیز پتانسیل خیزش گرد و خاک بر روی کشورهای همسایه غربی و انتقال آن به بخش هایی از استان های کرمانشاه، ایلام و خوزستان وجود دارد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، دریای خزر نیز امروز و فردا مواج و متلاطم است.

وی اظهار داشت: در روز عاشورا آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری و در برخی ساعات افزایش باد با احتمال گرد و خاک و در بعدازظهر نیمه ابری پیش بینی می شود. همچنین آسمان تهران در شب دوشنبه نیز کمی ابری تا نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. بیشینه و کمینه هوای پایتخت در روز ۱۷ مردادماه ۳۸ و ۲۸ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود و در روز سه شنبه نیز آسمان تهران صاف تا نیمه ابری گاهی همراه با افزایش باد خواهد بود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان