رشت- استاندار گیلان گفت: خروجی مراکز آموزشی و دانشگاهی باید به دروازه صنعت و تولید متصل شود تا رونق اقتصادی و اشتغال آفرینی را به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح دانشکده فنی و حرفه ای سیدالشهدا رستم آباد با اشاره به حادثه تلخ و ناگوار زلزله ۶۹ رودبار، اظهار کرد: تلخ کامی زلزله ۶۹ رودبار هیچ وقت از اذهان گیلانیان و مردم ایران پاک نخواهد شد.

وی با اشاره به نوع دوستی و خیرخواهی مردم گیلان، به تشریح اهمیت و جایگاه احداث مجتمع علمی و آموزشی خیرساز مادر و کودک رستم آباد پرداخت و افزود: خیرخواهی و نوع دوستی با فرهنگ مردم گیلان عجین شده است و این مهم در همه جای ایران هم صدق می کند و مردم در انجام کار خیر از یکدیگر سبقت می گیرند.

استاندار گیلان با تاکید بر ارتباط گیری صنعت با مراکز علمی و آموزشی، بیان کرد: خروجی مراکز آموزشی و دانشگاهی باید به دروازه صنعت و تولید متصل شود تا رونق اقتصادی و اشتغال آفرینی را به همراه داشته باشد.

عباسی با بیان اینکه دانش افراد باید تبدیل به ثروت شود، گفت: تجاری سازی مفاهیم علمی و دانش در مراکز آموزشی و دانشگاهی باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش مدیران در اتصال زنجیره های صنعت به مراکز آموزشی و دانشگاهی، افزود: متولیان امر در راستای تسهیل بخشی اتصال صنعت و واحدهای تولیدی با مراکز آموزشی وظیفه سنگینی دارند.

استاندار گیلان با بیان اینکه دانشکده فنی حرفه ای سیدالشهدا رستم آباد می تواند به محلی برای ارتباط صنعت و دانشگاه بدل شود، گفت: مسئولان شهری و شهرستانی نسبت به این مجموعه آموزشی خیرساز دغدغه مند باشند.

وی با اشاره به ظرفیت های ارزشمند مجموعه خیریه مادر و کودک در بخش فرهنگی، آموزشی و ورزشی، افزود: از ظرفیت های امکانی این مجموعه به نحو مطلوب استفاده شود.

استاندار گیلان با اشاره به توانمندی ها و دستاوردهای مجموعه آموزشی سیدالشهدا رستم آباد، اضافه کرد: با برپایی نمایشگاه دستاوردها و تولیدات مجتمع آموزشی سیدالشهدا رستم آباد، نسبت به معرفی آن اقدام شود.

عباسی با تاکید بر ایده پردازی های آموزشی در بخش های مختلف، بیان کرد: ظرفیت های آموزشی و امکانی دانشکده سیدالشهدا رستم آباد می تواند به کمک توسعه این منطقه بیاید.

وی با اشاره به فعالیت زودهنگام معدن سنگرود و ظرفیت سنجی برای نیروی انسانی این مجموعه، افزود: دانشکده فنی رستم آباد می تواند نیروهای تخصصی معدن سنگرود را تأمین کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان