فومن- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری اجلاسیه پایانی کنگره بین المللی میرزا کوچک در رشت گفت: ۷۰ عنوان برنامه در قالب این کنگره برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی پیش از ظهر سه شنبه در همایش بزرگداشت یکصدمین سالگرد میرزا کوچک جنگلی در فومن اظهار کرد: سرمایه هایی همچون شهید میرزا کوچک جنگلی باید در عرصه ملی و بین المللی به همگان معرفی و شناسایی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه شخصیت هایی همچون میرزا چهره هویت ساز و الگویی برای نسل ها به شمار می روند، افزود: معرفی چنین شخصیت هایی به عنوان الگو سبب بر ملأ شدن نقشه های دشمنان می شود.

ثقتی به اجرای ۷۰ عنوان رویداد و برنامه در ذیل کنگره ملی میرزا کوچک اشاره کرد و ادامه داد: اجلاسیه پایانی کنگره میرزا در رشت برگزار می شود و تمام هدف ما این است که خروجی این کنگره به تأسیس بنیاد دائمی میرزا کوچک جنگلی تبدیل منجر شده تا محلی متمرکز جهت بازشناسی نهضت جنگل باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه افتتاحیه تئاتر خیابانی با سوژه شهید میرزا کوچک جنگلی فردا در رشت کلید می خورد، اضافه کرد: روز چهارشنبه نیز کنگره علمی میرزا با حضور پژوهشگران ایران و جهان با ۴۰ عنوان کتاب و فصلنامه تخصصی در دانشگاه گیلان برگزار می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان