رشت- استاندار گیلان با اشاره به اشتراکات فراوان ایران و آفریقای جنوبی بر تقویت آنها تأکید کرد و گفت: گیلان آماده انتقال دانش کشاورزی به آفریقای جنوبی است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی صبح چهارشنبه در دیدار با «ویکا مازوی کومالو» سفیر آفریقای جنوبی در ایران با اشاره به اشتراکات فراوان دو کشور اظهار کرد: ایران و آفریقای جنوبی در موضوعاتی همانند حقوق بشر، آزادی خواهی و مبارزه با ظلم اشتراکات فراوانی دارند.

وی در ادامه برخی از ظرفیت های آفریقای جنوبی در بخش های مختلف همانند معدن و کشاورزی را برشمرد و افزود: استان گیلان نیز در حوزه کشاورزی و تکنولوژی تولید محصولات کشاورزی ظرفیت های فراوانی دارد و وجود بنادر و همچنین خطوط ریلی می تواند زمینه تقویت روابط تجاری میان دو کشور شود.

استاندار گیلان اضافه کرد: در حوزه اقتصاد دریایی، کشاورزی و گردشگری هر دو کشور ایران و آفریقای جنوبی ظرفیت های فراوانی وجود دارد که می تواند نقطه عطفی برای رونق تبادلات تجاری میان دو کشور باشد.

وی در ادامه بر لزوم تقویت زیرساخت ها و بسترها برای افزایش مناسبات تجاری میان ایران و آفریقای جنوبی تأکید و تصریح کرد: باید با ایجاد بسترهای مناسب زمینه صادرات و واردات کالای مورد نیاز دو کشور فراهم شود.

عباسی با اشاره به اینکه بهره گیری از ظرفیت های استان گیلان در توسعه روابط تجاری میان دو کشور بیان کرد: گیلان آمادگی دارد تا دانش حوزه کشاورزی را به آفریقای جنوبی منتقل کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان