وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه آرمان میرزا کوچک جنگلی رهایی از استکبار و استبداد بوده است، گفت: میرزا کوچک جنگلی در دوران خفگان زمان خود با ایجاد وحدت میان مردم گیلان باعث رهایی گیلان از ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز در اختتامیه کنگره بین المللی میرزا کوچک خان جنگلی در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه مردم گیلان در تمام عرصه های تاریخ و در پیروزی انقلاب بسیار خوش درخشیدند، اظهار کرد: گیلانی در تمام عرصه تاریخ از جمله در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم و امنیت خوش درخشیدند که نشان دهنده ولایت مداری مردم این استان است.

وی با اشاره به خفگان موجود بر جامعه در دوران میرزا کوچک خان جنگلی گفت: گیلان به واسطه حضور گسترده استعمارگران گیلان عزیز در پایان قرن ۱۳ تا مرز وادادگی پیش رفته و با آسیب های متعددی مواجه بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش میرزا جنگی در ایجاد وحدت میان ملت گیلان را بسیار مؤثر دانست و افزود: میرزا کوچک جنگلی در دوران خفگان زمان خود با ایجاد وحدت میان مردم گیلان باعث رهایی گیلان از استعمار شد.

اسماعیلی با تأکید بر روحیه استعماری شوروی و انگلیس علیه ملت ایران بیان کرد: در قرن ۱۳ دولت روس و انگلیس دست به دست هم داده بودند تا شرایط را برای گیلان ناامن کنند ولی میرزا کوچک خان جنگلی با عزمی راسخ مجاهد کرده و با اندک نیروهای خود به مبارزه با استعمار پرداخت.

وی با بیان اینکه آرمان میرزا کوچک جنگلی رهایی از استکبار و استبداد بوده است، گفت: در مورد عزمت قیام میرزا کوچک خان جنگلی حرف بسیار است ولی به جرات می توانم بگویم، پیروزی انقلاب اسلامی ثمره خون و نهضت میرزا کوچک خان جنگلی و دیگر شهدای انقلاب اسلامی بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شرایط کشور در برهه کنونی را بسیار حساس دانست و بیان کرد: امروز در شرایط قرار داریم که دشمن به دنبال ایجاد نا امیدی و روزهای ناگوار در کشور است،  لذا اگر بتوانیم شخصیت شهدایی مثل میرزا کوچک خان جنگلی را معرفی کنیم قطعاً دشمن به هدف خود نمی رسد.

اسماعیلی با اشاره به نگاه استعماری دشمن علیه ملت ایران تصریح کرد: امروز دشمن با نگاه استعماری بر ایران نگاه کرده و برای انجام این مهم سعی ایجاد عدم وحدت در میان ملت های مسلمان داشته و به نوعی ایجاد دو قطبی دارد.

وی ایران قوی را خار چشم دشمنان دانست و گفت: ایران مستقل و قوی خار چشم دشمن است و موفقیت ایران اسلامی در عرصه های مختلف باعث استیصال استکبار شده است لذا باید اصحاب فکر و اندیشه با جهاد تبیین برنامه های دشمن را از بین ببرند.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور و در بین جامعه باید از دستاوردها، موفقیت و پیشرفت ها صحبت کرده و ضمناً گوشی شنوا برای شنیدن مشکلات وجود داشته باشد لذا معترضینی که در چارچوب قانون با مسوولان قصد صحبت دارند باید شنیده شود و دولت هم توجه به این مهم را وظیفه خود می داند.

پایان پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان