گروه جهادی شهید حسین پور گیلان با در پیش گرفتن سلسله ای از خدمات مختلف و متنوع جهادی و محرومیت زدایی توانسته است همچون فرمانده نابغه جبهه مقاومت در جبهه جهاد بدرخشد و خدماتی ماندگار را برای مردم محروم و ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آنچه از شجره طیبه بسیج تاکنون در اذهان و خاطرات ایرانیان برجای مانده، پیشگام و اسوه بودن این لشکریان مخلص خدا در همه امور است.

بسیج مستضعفین در طول دوران انقلاب نشان داده پیوسته خدمتگذار ملت بوده و حضور در عرصه های نظامی، هوا فضا، حفظ و ارتقای امنیت، راهسازی، خانه سازی، محرومیت زدایی، آموزش و فرهنگ و صدها عرصه دیگر، گواهی بر این ادعا است.

یکی از برجسته ترین اقدامات بسیجیان در طول ادوار انقلاب اسلامی که روز به روز گسترش پیدا کرده و ساختارمند شده، حضور هسته های عملی و جهادی مردان و زنانی است که بسته های خدمتی را در مناطق محروم و کم برخوردار به مردم ارایه می کنند.

گیلان، صدها گروه جهادی شناسنامه دار دارد که برخی از آنها در کشور، زبانزد هستند. گروه جهادی شهید مدافع حرم مرتضی حسین پور یکی از آنهاست که طی روزهای اخیر در هفتمین جشنواره سراسری مالک اشتر نیز مورد تقدیر قرار گرفت و مفتخر به دریافت لوح سپاس شد .

 

خدمت گروه جهادی شهید حسین پور در راستای آرمان دفاع از حریم

مهران کهن سال، دبیر مجمع جهادگران گیلان و مسوول گروه جهادی شهید مدافع حرم مرتضی حسین پور در گفت وگو با خبرنگار فارس می گوید: اهداف گروه جهادی ما خدمت خالصانه و بی ریا به اقشار مردم آسیب دیده است. خدمتی که شهید حسین پور ها برای تحقق آن هزاران کیلومتر دورتر از وطنشان طی طریق کردند تا به آن برسند.

مردمان مناطق محروم و آسیب پذیر گیلان از گروه جهادی شهید حسین پورشان، خدمات متعددی دیده اند. ساخت چندده باب مسکن محرومین و چندین دهنه پل تا رهسپار شدن به این روستا و آن روستا برای مرمت و بازسازی مساجد و یادمان شهدا.

دفتر خدمتی گروه جهادی شهید حسین پور گیلان از ثبت افتخارات مردم داری پُر است. مردم حاشیه شهر و آسیب دیدگان در جنگ اقتصادی، دست پر مهر تک تک اعضای گروه جهادی شهید حسین پور را خوب می شناسند؛ توزیع بسته های معیشتی در طول این سال ها، توزیع پک های بهداشتی در دوران سخت و مشقت بار کرونا و یا دل دانش آموزانی که شب آغاز سال تحصیلی با پک های لوازم تحریر شهید حسین پوری ها، خوش می شدند.

همه این ها، تنها تعدادی از خدمات گروه جهادی شهید حسین پور گیلان است؛ احداث چندین رشته راه روستایی و یا طرح های آبرسانی به روستاهای صعب العبور از دیگر خدمات این گروه جهادی است که لبخند رضایت مردم بسیاری را بر گوشه لبانشان نشانده است و همچنان نیز ادامه دارد.

خالی از لطف است که حضور به موقع جهادگران بسیجی گروه شهید حسین پور گیلان را در زمان سیل و زلزله هموطنان مان در گمیشان و کرمانشاه و یا دیگر نقاط کشور را به یاد نیاوریم، هر چند اگر ما فراموش کنیم، کودکان و زنان آواره و سیل زده و مردانی که ماحصل زندگی شان را در این حوادث ناگوار از دست داده بودند، هیچگاه مهر و عطوفت و مردانگی مردانی از جنس شهید حسین پور را فراموش نمی کنند.

 

گروهی جهادی از تبار میرزا کوچک جنگلی

اما گروه جهادی شهید حسین پور گیلان ویژگی های منحصربه فرد و خاصی دارد که آن ها را با بسیاری از گروه های جهادی متمایز می کند. باید دید و واکاوی کرد که چگونه گره های بزرگ در امور مردم مناطق محروم و کم برخوردار با دستان خالی اما با همت و با غیرت یک گروه جهادی از تبار میرزا کوچک جنگلی و فرمانده نابغه جبهه مقاومت _شهید مدافع حرم حسین پور_ باز و عمق ارتباط مردم با نظام اسلامی روز به روز بیشتر می شود.

کهنسال در تبیین خدمات بسیجیان و جهادگران گروه جهادی شهید حسین پور، می گوید: ما در زمینه های مختلف اشتغال و ازدواج آسان (تهیه جهیزیه)، آموزش مشاغل مختلف خانگی و حمایت افراد تا زمان فروش و یا در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت نیز خدماتی را به جامعه هدف مان ارایه می کنیم.

یعنی این گروه جهادی نه تنها در رفع مقطعی مشکلات مناطق محروم بلکه در طول ایام با محرومان و مستضعفان همراه و یاور مردم است و با آنها هم زیستی دارد. در غم و شادی آن ها شریک است؛ روزی همسفره و همکار آنها می شود و روزی دیگر در رفع چهره زنگار گرفته محرومیت، پای ثابت کارشان می ماند و خواهد ماند.

 

اما ارایه این حجم از خدمات جهاد گونه در قامت یک گروه جهادی، بی نظیر و شاید غیر ممکن باشد ولی جهادگران گروه شهید حسین پور برای آن نسخه قابل اجرا و البته در نوع خود الگو و اثر بخش دارند. مسوول این گروه جهادی می گوید: برای خدمت به مردم و رفع مشکل و دغدغه شان باید از مردم همان منطقه استفاده کرد. وی معتقد است برای رفع محرومیت ها و کارگشایی در امور مردم باید انسجامی بین اقشار مختلف به وجود آورد.

راهبرد بهره گیری از ظرفیت مردمی، تعیین تاکتیک و به کارگرفتن تکنیک های رسیدن به این هدف بلند، جز در نگرش و تفکر  بسیجی این گروه جهادی و امثالهم، ممکن نیست.

شهید حسین پوری ها مشی انقلاب را به خوبی درک کرده اند. توده های مردمی و حامی انقلاب را روستا به روستا تقویت می کنند تا روی پای خود بایستند و کمک کنند به ارتقا و اعتلای اسلام و انقلاب و ایران.

گروه های جهادی امروز در نظام واره بسیج مردمی، جایگاهی بسیار پر عمق و کاراتر از سازمان های بوروکراتیک فعلی کسب کرده اند. آن ها شبیه ترین و نزدیک ترین ساختار ارایه خدمت به مردم در نظام اسلامی و انقلابی را تجربه و اکنون بیش از پیش الگویی برای خدمت هدفمند و اثربخش در کنار تقویت اعتماد عمومی در ایران سرافراز شده اند.

 

انتهای پیام/

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان