دبیر شورای عالی مناطق آزاد برنامه سال ۱۴۰۲ را آماده کردن بسته های سرمایه گذاری به ارزش ۱۰ میلیارد دلار برای جذب سرمایه گذار اعلام کرد و گفت: در مناطق آزاد ۳۵۰ بسته سرمایه گذاری فراهم شده و این ...

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، حجت الله عبدالملکی روز پنجشنبه در نشست شورای معاونین سازمان منطقه آزاد انزلی در سالن جلسات سازمان با اشاره به آماده شدن بسته های سرمایه گذاری به ارزش ۱۰ میلیارد دلار  برای جذب سرمایه گذار اظهار کرد: سرمایه گذاری عنصر اصلی و اولیه تولید است به همین منظور در مناطق آزاد ۳۵۰ بسته سرمایه گذاری فراهم شده است.

به گفته مشاور رئیس جمهور این فرصت های سرمایه گذاری از سوی مناطق آزاد با جدیت دنبال خواهد شد و به زودی مرحله دوم آماده سازی ۵۰ بسته سرمایه گذاری بعدی در مناطق آزاد هفت گانه کشور تا اواخر خرداد انجام خواهد شد.

عبدالملکی کامل ترین بسته های سرمایه گذاری را در سال ۱۴۰۱ را متعلق به منطقه آزاد انزلی عنوان کرد و گفت: امسال بازاریابی و سرمایه گذاری در سطح بین المللی و خارجی کشور در حوزه مناطق آزاد به طور جدی دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال ۱۴۰۲ مقام معظم رهبری، بیان کرد: رشد اقتصادی و مهار تورم که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار امسال اعلام شد دو مقوله مکمل هم بوده و نظریه های سنتی اقتصادی که در گذشته تورم را موجب رونق اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری می دانستند نفی می کند.

به گفته دبیر شورای عالی مناطق آزاد، اقتصاد دانان امروزی معتقدند در شرایط تورمی رشد اقتصادی کاهش می یابد، بازارهای مالی مانند طلا و ارز رشد فزاینده ای می کنند و سرمایه به آن سمت جذب و تولید دچار رکود می شود لذا نظریه مدرن تورم را موجب رکود اقتصادی می داند و برای افزایش تولید باید تورم را مهار کنیم.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان