ایتنا - یکی از ویژگی های مهم مورد انتظار از خودروهای خودران این بوده است که روزی بتوانند مرگ و میر عابران پیاده را به صفر برسانند. با این حال، ما هنوز چندین دهه با توسعه وسایل نقلیه خودران که 100٪ ایمن باشند ...

یکی از ویژگی‌های مهم مورد انتظار از خودروهای خودران این بوده است که روزی بتوانند مرگ و میر عابران پیاده را به صفر برسانند. با این حال، ما هنوز چندین دهه با توسعه وسایل نقلیه خودران که 100٪ ایمن باشند فاصله داریم. از اینرو خودروسازان در فکر بهبود فناوری‌های موجود هستند تا لااقل تلفات عابران پیاده را کاهش دهند. در این راستا شرکت سیستمی را برای خودروهای خودران به ثبت رسانده است که می‌تواند با برقراری ارتباط مستقیم با عابران پیاده، تلفات احتمالی را کاهش دهد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، در پتنت به ثبت رسیده توسط فورد، دستگاه ایمنی عابر پیاده در آن به عنوان یک «سیستم چراغ خودرو» توصیف شده است که رنگ خود را در واکنش به نوع نگاه عابر پیاده تنظیم می‌کند. رایانه‌های قدرتمند این خودرو نوع نگاه عابر پیاده را برای پیش‌بینی جهتی که ممکن است حرکت کند تجزیه و تحلیل می‌کنند. به عنوان مثال، اگر این کامپیوتر یک عابر پیاده را روی خط عابر پیاده تشخیص دهد، سیستم تشخیص نگاه تشخیص می‌دهد که آیا عابر پیاده به اندازه کافی از ماشین فاصله دارد تا بتواند عبور کند. سپس خودرو می‌تواند رنگ چراغ جلوی خود را سبز کند تا به عابر پیاده نشان دهد که شرایط عبور برای او ایمن است.
 
یکی دیگر از نتایج ممکن این است که این سیستم تشخیص دهد که عابر پیاده نمی‌تواند به موقع عبور کند. در چنین سناریویی، خودرو چراغ‌های جلوی خود را به رنگ‌های دیگر (قرمز یا کهربایی، بسته به مقررات محلی) چشمکزن می‌کند و به عابر پیاده هشدار می‌دهد که از خط عابر عبور نکند.
 
این سیستم چراغ، علاوه بر اینکه به عنوان یک سیستم هشدار/اخطار برای یک عابر پیاده مشخص عمل می‌کند، می‌تواند برای هشدار دادن به افراد دیگر در خیابان در مورد اهداف وسیله نقلیه خودران نیز استفاده شود. این پتنت همچنین توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان از سیستم هشدار برای برقراری ارتباط با سایر وسایل نقلیه در جاده‌ها از جمله دوچرخه‌سواران استفاده کرد. هدف نهایی این سیستم ایجاد یک سیستم ارتباطی آسان و مؤثر برای خودروهای خودران است تا با ترافیک جاده ارتباط برقرار کنند و بدینوسیله تلفات کاهش یابد.
 
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان