معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در خصوص رها سازی سگ های ولگرد در تهران توسط پیمانکاران شهرداری های شهرهای اطراف پایتخت توضیح داد.

مهدی هوشیار؛ معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در خصوص تعداد مراکز نگهداری سگ های ولگرد و بلاصاحب در تهران اظهار کرد: در تهران 3 مرکز رسمی نگهداری سگ های ولگرد و بلاصاحب وجود دارد که از آن جمله می توان به مرکز آرادکوه با ظرفیت 2 هزار قلاده، مرکز نگهداری سگ ها در محل جنگل های چیتگر در منطقه 22 با ظرفیت 700 قلاده و مرکز نگهداری سگ های ولگرد در منطقه 13 با ظرفیت 700 قلاده اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در منطقه غرب تهران با مشکل جدی در ارتباط با رهاسازی سگ های بلاصاحب و ولگرد روبرو هستیم، گفت: متاسفانه در دو منطقه 21 و 22  شاهد هستیم که برخی از پیمانکاران شهرهای اطراف تهران اقدام به رهاسازی سگ های شهرهای اطراف تهران در این مناطق می کنند به طوری که این سگ ها کاملاً نشانه گذاری شده اند و مشخص است که یک بار گرفته شده اند.

معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که آیا مشخص نیست که سگ های رها شده در مناطق  21 و 22 متعلق به کدام شهرهای اطراف تهران هستند، افزود: این سگ ها رنگ شده اند و ظاهراً پیمانکاران که برای آن شهرها کار می کنند پس از جمع آوری و رنگ کردن سگ ها، در مناطق 21 و 22 آنها رها می کنند ولی شواهد و قرائن نشان می دهد که این سگ ها برای شهرداری های غرب تهران هستند.

هوشیار ادامه داد: در همین ارتباط بررسی های در خصوص تعداد سگ ها رها شده در دو منطقه 21 و 22 انجام شد و مشخص شد که تعداد سگ ها در این مناطق غیرطبیعی است و در نهایت صحت موارد اشاره شده، تایید شده است.

عملیات زنده گیری سگ های بلاصاحب توسط شهرداری تهران

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مکاتبه ای با شهرداری های غرب استان در خصوص رهاسازی سگ های ولگرد در مناطق 21 و 22 انجام شده است یا خیر، اضافه کرد: در این زمینه مکاتبه ای نشده است و ممکن است این مسئله به استان البرز برگردد و واقعاً بنده نمی دانم ولی به هر صورت سگ های که در شهرهای اطراف تهران جمع آوری می شوند در نهایت در مناطق 21 و 22 رها می شوند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان