علی نصیریان آرزویی دارد که خودش نمی تواند آن را عملی کند. او امید دارد که شخصیت نمایشی «سیاه» در سطح جهان شناخته شود.

به گزارش ایسنا، هفتمین روز فروردین ماه روز جهانی تئاتر است و هر سال یکی از هنرمندان شناخته شده جهان پیامی را به مناسبت این روز منتشر می کند و از موهبت های تئاتر برای زندگی آدمیان می گوید.

ما امسال در این روز خاص بهتر دیدیم در کنار تمام پیام هایی که منتشر می شود، یکی از آرزوهای علی نصیریان را به عنوان یکی از بزرگان هنر کشورمان یادآوری کنیم. آرزویی که هم با روز جهانی تئاتر تناسب دارد و هم با نوروز باستانی ما.

سال ۱۴۰۰ علی نصیریان برای رونمایی از پوستر بیستمین جشنواره نمایش های آیینی سنتی دعوت شد. او در این برنامه از یکی از رویاهای دیرینه خود سخن گفت؛ جهانی شدن شخصیت سیاه.

شخصیت نمایشی «سیاه» برای هنرمندان تئاتر ما کاراکتری است قابل احترام. بازیگرانی که نقش این شخصیت را بازی کرده اند، آن را مایه مباهات خود می دانند و بعضی دیگر در آرزوی روزی هستند که به عنوان «سیاه» مقابل تماشاگران قرار بگیرند.

نصیریان نیز که به این شخصیت نمایشی باوری عمیق دارد، آرزو کرد که شخصیت سیاه از مرزهای ایران فراتر برود و در سطح جهان شناخته شود.

او از مسئولان درخواست کرد که از افراد بااستعداد در زمینه درام نویسی و نمایشنامه نویسی دعوت کنند تا به شخصیت و کاراکتر مبارک فکر کنند و نمایشنامه هایی را درباره او بنویسند.

نصیریان از مبارک به عنوان شخصیتی جالب یاد کرد که با زبان طنز، نقد خود را به اطرافیان منتقل می کند که این زبان لطیف و دوست داشتنی است و تاثیرگذاری بیشتری دارد.

زنده یاد سعدی افشار
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان