حکم حکومتی برای حجاب؟!

۱۳۹۷/۰۶/۱۵ ۰۶:۴۷ چاپ کد خبر: 100397

مساله حجاب امروز به جهت فقهی در چه وضعیتی است؟ اشتباه نکنید. اصلن مساله ام وضعیت حجاب یا بی حجابی در جامعه نیست. هرچه هست؛ بماند بعد. بحث بگیر و نگیر را هم نداریم. سوال اینست که به جهت فقهی، شل و سفت گرفتن قوه قهریه نظام نسبت به بدحجابی چه حجتی دارد؟

حجاب اختیاری شده است؛ مطابق کدام حکم؟ همچنان اجباری است؛ پس چرا اجرا نمی شود؟ نمی شود برخورد کرد؛ به چه جهت؟ مصالح اجتماعی؛ بسیار خوب، اما همین عمل به مصلحت، حکمش کجاست؟ چه کسی تشخیص مصلحت داده است؟ کدام نهاد عالی رتبه حکم به تغافل داده است؟

این دست موضوعات حکم شرع می خواهد نه تصمیم فلان مسئول و بهمان مدیر. مطابق کدام قانون به مدیر اجرایی حتا در حد رئیس جمهور اجازه دادند حکم دین را تعطیل کند؟

وارد محتوا نشویم. فرض کنیم به هر دلیل شرایط کشور مناسب برای اجرای سخت گیری در مساله حجاب نباشد. اما نمی شود که بدون حکم جدید رهایش کرد. مگر ممکن است در جامعه اسلامی، یک حکم دینی بلاتکلیف باشد؟

مساله حجاب از سپنتا نیکنام که کمتر نیست. یک موضوع خلاف شرع به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و تکلیفش روشن شد. تکلیف حجاب را چه کسی روشن می کند؟ کدام نهاد متصدی اجرای فقه حکومتی در کشورست؟

یک سوال ساده؛

اساسن کدام بخش حکومت اسلامی به این دست مسائل فکر می کند و باید فکر کند؟ موضوعات جدیدی که نیازمند اجتهاد بروز و حکم جدیدست را چه کسی یا نهادی پیگیری می کند؟

انتهای پیام/

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : محمودی کلاس

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان