به گزارش لنگرخبر، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در دیدار با تعدادی از توان خواهان بهزیستی در سالن اجتماعات این اداره با تأکید بر استمرار این نوع جلسات اظهار کرد: مناسب سازی مطالبه قانونی معلولان است که در مجلس نیز این قانون مصوب و به شهرداری ها و ادارات ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری ها نسبت به مناسب سازی توجه ویژه داشته باشند افزود: بسیاری از مناسب سازی ها و ایجاد رمپ ها هزینه های زیادی ندارد و در زمان انجام کار عمرانی با مهندسی مناسب انجام می شود .

مهرداد لاهوتی با بیان اینکه مناسب سازی مطالبه حقوقی توان خواهان بهزیستی و معلولان است گفت: آماده ایم تا در تأمین زمین و تسهیلات برای توان خواهان کمک کنیم و در این مسیر از تمام ظرفیت ها استفاده می کنیم.

معلولان به دنبال ایجاد تشکل باشند

سرپرست فرمانداری لنگرود نیز با ابراز خوشحال از حضور خود در جمع توان خواهان اظهار کرد: اعتقاددارم که اگر بینا و شنوا هستیم باید توان خواهان را ببینیم و بشنویم و در حد توان برای معلولان خدمت کنیم.

محمد رنجبر با بیان اینکه معلولان با هماهنگی بهزیستی به دنبال ایجاد تشکل باشند گفت: معلولان می توانند با تشکیل جلسات داخلی مشکلات معلولان را جمع بندی رو به مسوولان ارجاع و پیگیری کنند.

بهره مندی ۲۶۷۸ توان خواه بهزیستی از مستمری

رئیس اداره بهزیستی لنگرود با اشاره به حمایت مسوولان شهرستان از این اداره اظهار کرد: تعدادی از افراد به نمایندگی از جامعه معلولان در جلسه حضور دارند که هرکدام در زمینه هایی تخصص دارند و در اطراف خود نیز اثرگذار هستند.

پیمان محمدی پور شرط رسیدن به شعار حمایت از معلولان مناسب سازی در جامعه است افزود: معلولان حدود ۱۰ درصد اقلیت یک جامعه را تشکیل می دهند که بزرگ ترین اقلیت ها هستند.

وی با اشاره به تعداد پرونده های موجود در بهزیستی شهرستان لنگرود گفت: از ۳۲۰۰ پرونده توان بخشی بهزیستی لنگرود، ۲۶۷۸ پرونده از مستمری بهره مند هستند.

شهردار لنگرود نیز با اشاره به ابلاغ طرح مناسب سازی ها به شهرداری ها اظهار کرد: از زمان حضور خود در شهرداری در زمان انجام کارهای عمرانی مناسب سازی هم مدنظر قرار گرفت و در حال انجام است.

سید مهدی رجایی با اشاره به کمک های شهرداری به معلولان گفت: شهرداری آماده است تا تعداد سانس های بیشتری برای ورزش معلولان در اختیار آنان قرار دهد.

بارها مردم درخواست کمک من را رد کردند

یکی از توان خواهان بهزیستی لنگرود نیز با بیان اینکه حدود ۵۵ سال است که معلول هستم و در تمام این مدت نیز فعالیت اجتماعی داشتم اظهار کرد: امکان تردد در داخل شهر لنگرود برای معلولان فراهم نیست و بارها در خیابان از ویلچر پرت شدم و برخی از مردم به من کمک کردند.

میرجهانبخش با بیان اینکه بارها مردم درخواست کمک من را رد کردند گفت: در شرایط کار امروز حرف اول را ابزار می زند و برای تهیه ابزار نیز درخواست وام کردم ولی کسی پاسخگو نبود.

پارکینگ خودرو معلولان توسط افراد عادی اشغال می شود

یکی دیگر از توان خواهان بهزیستی نیز با بیان اینکه ۱۴ سال است که دچار ضایعه نخاعی شده ام اظهار کرد: معلولان هیچ تفریحی و امکاناتی در سطح شهر ندارند.

مهدی زائررضایی با بیان اینکه مأموران راهنمایی و رانندگی با چشم دیگری به معلولان نگاه می کنند گفت: در سطح شهر مکان هایی برای پارکینگ ویژه معلولان در نظر گرفته شده و بااینکه خودرو معلولان دارای پلاک ویژه هست ولی هیچ وقت مکان پارک خالی نیست و توسط افراد عادی اشغال می شود.

وی با بیان اینکه هیچ وقت دوست نداریم فقط از مسوولان درخواست پول و کارهای عادی داشته باشیم گفت: معلولان توانایی این را دارند که خودکفا باشند و با دریافت وام می توانند برای خود اشتغال ایجاد کنند.

غلامرضا ابراهیمی دیگر توان خواه بهزیستی نیز با بیان اینکه در زندان لنگرود مشغول آموزش چرم دوزی به زندانیان هستم اظهار کرد: مناسب سازی در ادارات یکی دیگر از مشکلات معلولان است که در تردد و پیگیری کارهای اداری خود با مشکل عمده ای مواجه هستند.

پشیمان دیگر توان خواه بهزیستی نیز با اشاره به توانایی معلولان در تولید محصولات و اشتغال اظهار کرد: اکثر معلولان از توانایی مالی مناسبی برخوردار نیستند و اگر مسوولان مکانی را برای ارائه تولیدات معلولان در اختیار این قشر قرار دهند اقدام بزرگی است.

مردم نابینایان و معلولان را به چشم متکی می بینند

امیرمحمد نژادپورحسین توان خواه روشندل لنگرودی نیز با بیان اینکه سال آخر دبیرستان هستم اظهار کرد: متأسفانه مردم نابینایان و معلولان را به چشم متکی می بینند و این اصلاً رفتار درستی نیست.

معلولان به دنبال ترحم نیستند

سامان رضی عضو تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولین نیز با بیان اینکه معلولان به دنبال ترحم نیستند اظهار کرد: مناسب سازی مهم ترین مسئله معلولان است که حداقل نیاز اولیه یک انسان می باشد و اگر مسوولان به این موضوع توجه کنند کمک بزرگی است.

به گزارش لنگرخبر، بیمه درمان و بیمه بازنشستگی، ایجاد باشگاهی برای معلولان از دیگر درخواست های توان خواهان از مسوولان بود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان