به گزارش لنگرخبر، منوچهر مهدی پور صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته حمل ونقل عمومی اظهار کرد: انجمن صنفی شرکت های مسافربری شهرستان های لنگرود و املش فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد تا در حوزه حمل ونقل فعالیت هایی را انجام دهد.



وی با اشاره به وجود ۱۱ شرکت مسافربری در لنگرود و املش گفت: مینی بوس رانی تاکنون دارای موسسه نیست و در لنگرود مسافران خود را به صورت بین راهی سوار می کند که در تلاش هستیم در این زمینه ساماندهی صورت گیرد.



رئیس انجمن صنفی شرکت های مسافربری شهرستان های لنگرود و املش با اذعان به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار مسافرت انجام شد افزود: به صورت میانگین ۲۴۰ هزار نفر مسافر در سال گذشته از پایانه های مسافربری لنگرود و املش سفر کردند.



مهدی پور با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی مسافرت مردم در ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت ماه مشابه در سال گذشته خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اصلی این امر وضعیت اقتصاد و گران شدن سفر است که در کاهش مسافرت مردم اثر گذاشته است.



وی با بیان اینکه به دلیل جامع بودن سامانه payaneh.ir در زمینه فروش بلیت اینترنتی، 60 درصد شرکت های مسافربری از این سامانه استفاده می کنند تصریح کرد: لنگرود و املش از شهرستان های پیشگام در استان به خاطر استفاده از فروش بلیت اینترنتی است که حدود ۳۰ درصد از فروش کل بلیت در این شهرستان ها مربوط به بلیت های اینترنتی است .



رئیس انجمن صنفی شرکت های مسافربری شهرستان های لنگرود و املش با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد اتوبوس ها،vip است افزود: اتوبوس های vip در چند سال اخیر به دلیل راحتی بیشتر، توسط مسافران مورد استقبال قرارگرفته و شرکت های مسافربری نیز در خریدها و نوسازی خود به این نوع اتوبوس ها توجه ویژه دارند.



مهدی پور با اشاره به عدم حمایت سازمان حمل ونقل از حمل ونقل عمومی بیان کرد: از دوره دوم دولت دهم تاکنون و آغاز هدفمندی، یارانه ای برای حمایت از حمل ونقل عمومی در نظر گرفته نشده است و فعالان در این عرصه با مشکلاتی مواجه هستند.



وی با انتقاد از نحوه توزیع لاستیک توسط سازمان حمل ونقل عمومی تصریح کرد: سازمان حمل ونقل عمومی در امر لاستیک، توزیع آن را در انحصار خود گرفته و بهتر بود با تک نرخی کردن قیمت، فروش آن را در اختیار فروشگاه ها قرار دهند که دریافت لاستیک نیز به آسانی صورت گیرد.



رئیس انجمن صنفی شرکت های مسافربری شهرستان های لنگرود و املش با بیان اینکه مسوولان باید تسهیلات ارزان قیمت برای حمل ونقل عمومی جهت سرمایه گذاری در نظر بگیرند گفت: افزایش هزینه ها و عدم حمایت از حمل ونقل عمومی باعث شده که شرکت های مسافری قدرت و رغبتی برای نوسازی ناوگان حمل ونقل مسافربری نداشته باشند.



مهدی پور با اشاره به میزان مسافران نوروزی بیان کرد: مقصد حدود ۸۰ درصد مسافران به تهران است و با توجه به این حجم از تقاضا، اتوبوس های شرکت مسافربری در ساعات مختلفی از شبانه روز برای جابه جایی مسافران آماده هستند.



وی با تأکید به رعایت حقوق مسافران و احترام به آن ها افزود: شرکت های مسافربری تلاش می کنند کمترین میزان تأخیر در زمان حرکت و رسیدن به مقصد وجود داشته باشد.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان