به گزارش لنگرخبر، سرپرست فرمانداری لنگرود امروز در جلسه کمیته ساماندهی متکدیان، کارگروه ارتقا وضعیت امور اجتماعی، فرهنگی و سلامت و ساماندهی امور جوانان شهرستان در سالن اجتماعات این فرمانداری با بیان اینکه مردم همیشه در کنار مسؤولین هستند اظهار کرد: همیشه باید در جلسات از شهدا، امام شهدا و رهبر انقلاب یاد کنیم که برای به ثمر نشستن و ماندگاری انقلاب جان فشانی کردند و امروز در آرامش به سر می بریم.



وی با بیان اینکه تلاش می کنیم جلسات از متکلم وحده خارج شود گفت: باید در جلسات از نظرات همه استفاده شود تا بهترین تصمیم گرفته شود و امروز زمان آزمون وخطا نیست و با توجه به شرایط حاضر بهترین عمل را انجام دهیم.



محمد رنجبر با اشاره به لزوم اطلاع رسانی و ارائه گزارش عملکرد دستگاه های دولتی به مردم بیان کرد: اقدامات بزرگ و خوبی توسط ادارات در حال انجام است ولی به دلیل عدم وجود اطلاع رسانی درست و به موقع، مردم از همه خدمات باخبر نیستند که این مهم باید تقویت شود.



سرپرست فرمانداری لنگرود با بیان اینکه حاشیه نشینی یکی از مشکلاتی است که اکثر کشورها با آن مواجه هستند افزود: اکثر جرم ها، مشکلات و غیره به دلیل عدم توجه به خانواده ها است و ممکن است ارگان ها به دلایلی نتوانند به خوبی به حاشیه شهرها برسند که طبیعتاً مشکلاتی ایجاد می شود.



وی با اشاره به عدم توجه مناسب به روستاها خاطرنشان کرد: اگر به روستاها توجه کافی شود افراد محلی نیازی نمی بینند که به شهر مهاجرت کنند و یکی از مسائل مهم در شهرستان لنگرود توجه به روستاها است.



رنجبر با بیان اینکه دورافتاده ترین روستای لنگرود از زیرساخت های زیربنایی برخوردار است گفت: شهرداران نیز باید به حاشیه شهرها توجه کنند تا افراد حاشیه نشین نیز طمع شیرین زندگی را بچشند که در این زمینه شهرداری و شورای شهر لنگرود توجه ویژه به مناطق حاشیه ای داشته اند و کارهای در حال انجام است .



سرپرست فرمانداری لنگرود با بیان اینکه باید راه ورود به حاشیه نشینی باید و کنترل شود تصریح کرد: اقدامات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در محلات حاشیه نشین می تواند باعث شادابی و نشاط در بین افراد شود که این شادابی موجب جلوگیری از بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی می شود.



ایجاد اشتغال 677 نفر به صورت مستقیم با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر



معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری لنگرود نیز با بیان اینکه دولت در راستای رفع مشکلات بیکاری، لایحه ای را در سال ۱۳۹۵ تنظیم و بودجه آن از صندوق توسعه ملی تأمین شد اظهار کرد: میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای پرداخت اشتغال روستایی ۱۵ میلیارد تومان بود که به دلیل درخواست متقاضیان و طرح های خوب، میزان پرداخت تسهیلات روستایی به بیش از ۲۶ میلیارد تومان رسید.



فرامرز مصطفوی با بیان اینکه برای اشتغال روستایی ۲۵۱ پرونده تکمیل و منجر به پرداخت تسهیلات شد گفت: درمجموع ایجاد اشتغال فراگیر و روستایی و پرداخت تسهیلات به آنان، ۶۷۷ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شدند.



وی با بیان اینکه اکثر متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی جوانان هستند افزود: در حوزه اشتغال فراگیر بعد از بررسی تقاضای مختلف، ۹ پرونده تکمیل و منجر به پرداخت تسهیلات شد که جمع پرداختی به این تعداد پرونده ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.



[gallery columns="1" size="medium" ids="102531"]



لزوم بازپس گیری ساختمان مربوط به ستاد جوانان



رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لنگرود نیز با بیان اینکه باید در حوزه جوانان کارگروه تخصصی ایجاد شود اطهار کرد: مصوبه جلسات گذشته ستاد ساماندهی جوانان به ادارات متولی برای ارائه گزارش و پاسخ ارسال شد ولی تاکنون جوابی در این زمینه داده نشده است .



ناصر شهدی با اشاره به لزوم بازپس گیری ساختمان مربوط به ستاد جوانان گفت: در حال حاضر ساختمانی که مربوط به ستاد جوانان است در اختیار چند نهاد و اداره دیگر است که طبق مصوبات قبلی باید به حالت اصلی خود برگردد تا جوانان از آن استفاده کنند.



اجرای طرح شهید بهنام محمدی در مدارس



مدیر آموزش وپرورش لنگرود نیز با اشاره به اجرای طرح شهید بهنام محمدی در مدارس اظهار کرد: این طرح باهدف آشنا کردن نوجوانان و جوانان با مساجد و فرهنگ و معارف اسلامی در ۵ مدرسه لنگرود با همکاری سپاه در حال انجام است.



جمشید بائوج لاهوتی با بیان اینکه این طرح در سه محور مدرسه، مسجد و خانه باهدف تربیت دانش آموزان مؤمن، انقلابی و متدین اجرا می شود گفت: در مرحله نخست طرح مذکور به دنبال معرفی طرح به دانش آموزان از طریق شناسایی چهره به چهره و ارتباط گیری با برگزاری مسابقات و اردوهای علمی هستیم.



دلائل حاشیه نشینی باید بررسی شود



رئیس اداره بهزیستی لنگرود نیز با بیان اینکه حاشیه نشینی فقط ساختار فیزیکی نیست اظهار کرد: طی آمار جمع آوری شده توسط کارشناسان این اداره در سال، ۹۶ بیش از ۵۰ درصد تماس به بخش اورژانس اجتماعی از مناطق حاشیه نشین بود.



پیمان محمدی پور با بیان اینکه دلائل حاشیه نشینی باید بررسی شود گفت: کارشناسان اورژانس اجتماعی لنگرود در هرروز دریکی از مناطق حاشیه نشین شهر حضور دارند و در حوزه فعالیت خودکاره ای زیادی را در راستای پیشگیری از ناهنجاری اجتماعی انجام می دهند.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان