به گزارش لنگرخبر، مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به طرح موضوع حذف چهار صفر از پول ملی در هیات دولت و بانک مرکزی، گفت: حذف صفر از پول رایج در بسیار از کشورهای دنیا اتفاق افتاده و در کشور ما نیز عملا دیگر محاسبات ریالی نداریم.

عملا ریال از مبادلات اقتصادی حذف شده است


عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در حال حاضر مبادلات اقتصادی کشور با حذف چهار صفر انجام می شود به عبارتی محاسبات ریالی ماهیت خود را از دست داده و عملا ریال از مبادلات اقتصادی حذف شده است.











نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه حذف چهار صفر از پول کشور اتفاق افتاده و مسئولان به دنبال قانونی کردن آن هستند، اظهار داشت: حذف چهارصفر از پول کشور از دوران دولت احمدی نژاد مطرح بوده اما به دلیل انتخابات و مسائل اقتصادی موضوع عملی نشد.


وی با تاکید براینکه حذف چهار صفر صرفه جویی در اسکناس است، گفت: حذف چهار صفر از مبادلات و محاسبات، کارها را تسهیل می کند، در حال حاضر مردم عامه در جامعه دیگر کاری با ریال ندارند و عملا چهار صفر از روزمره مردم حذف شده و دولت باید با تغییر اسکناس ها موضوع را قطعی کند.


لاهوتی در ادامه گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص روند اجرایی حذف پول، توضیح داد: این کار باید توسط بانک مرکزی کل کشور صورت گیرد و با توجه به مصاحبه ای که همتی رئیس کل بانک مرکزی بسترها برای این حذف فراهم شده و بانک مرکزی به دنبال آن است تا کار اجرایی و عملی شود.


تغییر اسکناس ها هزینه بر نیست


این نمایند مجلس با تاکید براینکه تغییر اسکانس هزینه بر نخواهد بود، عنوان کرد: در اسکناس آرام آرام در حال حذف شدن است و موارد استفاده از آن محددود می شود، از سوی دیگر هرسال چاپ اسکناس داریم و می توان اسکناس های جدید را چاپ کرد.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با بیان اینکه این اتفاق تاثیری بر کاهش تورم ندارد، گفت: تصور نمی کنم تغییر در اسکناس ها و حذف چهارصفر بر نرخ تورم تاثیر داشته باشد این کار صرفا برای سهل و آسان کردن شرایط معاملات است.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، اقدامات اخیر بانک مرکزی حاکی از آن است که موضوع حذف چهار صفر از پول ملی بار دیگر جدی تر از قبل به جریان افتاده است؛ چراکه به گفته رییس کل این بانک، روز گذشته لایحه آن از سوی بانک مرکزی به دولت ارائه شده است.


انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان