محمد رنجبر در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر اظهار کرد: مراسم کلنگ زنی پروژه بندر چندمنظوره در شهر چاف و چمخاله ظهر روز شنبه 6 بهمن ماه در بندر چمخاله برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این مراسم با حضور محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور و مصطفی سالاری استاندار گیلان برگزار می شود گفت: بر اساس طرح مطالعاتی تهیه شده، بندر چمخاله باید ظرف مدت سه سال ساخته شود.

سرپرست فرمانداری لنگرود با اذعان به اینکه برای ساخت این بندر تجاری – گردشگری در مرحله اول 57 میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد افزود: این میزان اعتبار با مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی و سرمایه گذار بخش خصوصی تأمین خواهد شد.

رنجبر با بیان اینکه ساخت بندر موجب اشتغال و توسعه شهرستان می شود تصریح کرد: برآوردهای اولیه نشان می دهد ساخت بندر دومنظوره چمخاله بیش از 500 نفر اشتغال زایی داشته باشد.

بنادر نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار دارند

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نقش بنادر در رونق کسب وکار اظهار کرد: بنادر نقش مهمی در ایجاد اشتغال و پویایی اقتصادی در جوامع مختلف دارند و باید برای تسریع در ساخت این پروژه تلاش مضاعفی شود.

وی با بیان اینکه بنادر نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار دارند گفت: بندر چمخاله ضمن شکوفایی تجاری و اقتصادی نقش بی بدیلی در بحث گردشگری دارد.

مهرداد لاهوتی با بیان اینکه بندر چمخاله در زمان تصویب به عنوان بندر صیادی در نظر گرفته شد و در ادامه تغییر کاربردی داده شد تصریح کرد: هدف اصلی از تغییر کاربری بندر صیادی چمخاله به بندر تجاری و مسافری، استفاده بهینه از زیرساخت ها و بهره برداری از بندر موجود باهدف رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه و شهرستان لنگرود است و در بعضی از راهکارهای ارائه شده حفظ عناصر موجود بندر با کاربری مسافری و تفریحی در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساخت بندر تجاری چندمنظوره چمخاله لنگرود نقش بسیار مهمی در اقتصاد شهرستان و گیلان دارد افزود: نقش بنادر در تجارت جهانی کاملاً کلیدی است و سهم زیادی از رشد تجاری قبل از بحران های مالی مرهون توسعه بنادر بوده است.

انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان