به گزارش لنگرخبر، معاون وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی بندر گردشگری مسافری بندر چمخاله با بیان اینکه امروز شاهد اضافه شدن ظرفیت تجاری گردشگری جدیدی در بنادر کشور هستیم اظهار کرد: امروز به تعمیق بیشتر ارتباط دریا و ساحل نشینان نیاز داریم و باید از مواهب دریا بیشتر و بهتر استفاده کنیم و بندر چمخاله یکی از زیرساخت ها است.

محمد راستاد با بیان اینکه کلنگ زنی امروز بندر زمان آغاز تعهدات ما است گفت: ظرفیت و توان کشور برای استفاده از طرح های دریا بسیار زیاد است و باید تعاملات خود را با تجار و بازرگانان کشورهای ساحلی بیشتر کنیم.

وی با تأکید بر توجه بر ظرفیت گردشگری بندر چمخاله بیان کرد: بندر چمخاله می تواند ظرفیت و بستر لازم برای سرمایه گذاری را ایجاد کند و باید زمینه های لازم را برای حضور سرمایه گذاران فراهم کنیم.

[gallery columns="1" size="large" ids="103093"]

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سازمان بنادر کارهای زیربنایی بندر را انجام می دهد افزود: به دنبال این هستیم که کارهای روبنایی را به بخش های خصوصی واگذار کنیم و از ظرفیت کشتی سازان نیز برای حضور در بندر چمخاله استقبال می کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موج ترافیک های شهری خاطرنشان کرد: می توان با ایجاد خط گردشگری شاهد جابه جایی مسافران از طریق دریا باشیم که علاوه بر تفریح مسافران، موج ترافیکی از سطح جاده ها نیز کاهش می یابد.

بندر چمخاله در کنار بندر انزلی می تواند باعث رشد استان و ایجاد اشتغال شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور نیز با بیان اینکه طرح بندر چمخاله در دوره پنجم مجلس و نمایندگی شهید دهگان در مجلس کلید خورد اظهار کرد: یکی از دغدغه های شهید دهگان طرح های توسعه ای نظیر راه آهن گیلان است که امروز شاهد افتتاح آن هستیم و همواره در دوران خدمت خود منشأ خیر برای کشور بود.

مهرداد لاهوتی با بیان اینکه پروژه بندر چمخاله در دو هیئت دولت مصوب شد گفت: در طرح اولیه، چمخاله به عنوان بندر اقتصادی مصوب شده بود که در ادامه با پیشنهادها و راه کارهای کارشناسی شده بندرچمخاله به بندر چندمنظوره تبدیل شده که در حال حاضر ۲۰ هکتار در اختیار سازمان بنادر برای احداث این بندر است.

[gallery columns="1" size="large" ids="103091"]

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم تا بستر لازم را برای بهره برداری به موقع بندر برای پیمانکار فراهم کنیم افزود: پیش بینی های لازم توسط مشاور برای توسعه اقتصادی بندر با کشورهای همسایه برنامه ریزی شده و بندر چمخاله در کنار بندر انزلی می تواند باعث رشد استان و ایجاد اشتغال شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه در چهار دهه گذشته انقلاب شاهد رشدهای زیادی در زمینه های مختلف هستیم بیان کرد: یکی از دلایل دشمنی استکبار با انقلاب رشد و پیشرفت های کشور است و می خواهند مانند گذشته بر کشور سلطه داشته باشند.

لاهوتی با اشاره به اینکه کسی منکر وضعیت بد اقتصادی کشور نیست گفت: در چهار دهه انقلاب اقدامات و تلاش های زیادی شده و مردم همیشه پشتیبان انقلاب هستند و قطعاً همان مردم داور خوبی هستند و همه کارها و توانمندی ها را می بینند.

بندر چمخاله نقش فزاینده ای در امر گردشگری کشور خواهد داشت

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز با بیان اینکه بندر چمخاله نقش فزاینده ای در امر گردشگری کشور خواهد داشت اظهار کرد: درگذشته تصمیم بر آن شد که در چمخاله بندر احداث شود و در ادامه کار و مطالعات انجام شده بندر چمخاله به بندر چندمنظوره تبدیل شده است.

حمیدرضا آبایی با بیان اینکه مدت زمان احداث این پروژه در فاز اول ۳۶ ماه پیش بینی شده است گفت: در فراخوان برای احداث این پروژه بیش از ۳۰ پیمانکار ثبت نام کردند که دراین بین، کارشناسان سعی کردند بهترین پیمانکار را با توجه به شرایط موجود انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه برآورد اولیه طرح حدود 720 میلیارد ریال پیش بینی شده تصریح کرد: پروژه شامل یک حوضچه به مساحت چهار هکتار، یک موج شکن هزار متری، یک راه سنگی به طول 80 متر و پل به طول 352 مترمربع است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه برای اجرای مرحله اول این طرح اقتصادی 720 میلیارد ریال از اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی کشور هزینه می شود افزود: قرار است با مشارکت بخش خصوصی در این بندر گردشگری – مسافری هتل، مجتمع اقامتی و اماکن تفریحی هم راه اندازی شود.

لزوم استفاده از استعداد و ظرفیت مسافربری چمخاله

استاندار گیلان نیز با بیان اینکه باید از استعداد و ظرفیت مسافربری چمخاله به خوبی استفاده کنیم اظهار کرد: تجارت دیگر امتیاز این بندر است که می تواند در توسعه بندر و اشتغال بیشتر در زمینه گردشگری نقش آفرینی کند.

[gallery columns="1" size="large" ids="103092"]

مصطفی سالاری با بیان اینکه شنا و غرق شدن در استان چیز جدیدی نیست افزود: ساختن مکان مناسب برای شناگاه یکی از اولویت های مسؤولین استان است تا با ایجاد شناگاه های مطمئن، علاوه بر ایجاد فضای تفریحی و امن، شاهد کاهش تلفات انسانی باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به شناسایی ۸۲ نقطه طرح دریا در استان بیان کرد: می توان برخی از شناگاه ها را به بخش خصوصی واگذار کرد که علاوه بر تأمین امنیت موجب ایجاد اشتغال توسط کارآفرین می شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان