به گزارش لنگرخبر، کمیل بائوج لاهوتی امروز در جلسه کمیته برنامه ریزی تسهیلات نوروزی شهرداری چاف و چمخاله با بیان اینکه سال 97 سال خوبی برای شهرداری چاف و چمخاله ازنظر کسب بودجه و کارهای عمرانی بود اظهار کرد: حاصل این موفقیت کار جمعی و نظم سازمانی کارکنان شهرداری است و باید تلاش شود تا اثر کارها را در سطح شهر مشاهده و حس کنند.

وی با بیان اینکه هرچقدر برای مردم کارکنیم کم است و باید بیشتر تلاش کرد گفت: اکثر نیروهای این شهرداری جوان و تحصیل کرده هستند که طبیعتاً انتظار مردم از وجود این نیروها بیشتر است و باید تلاش خود را افزایش دهیم.

شهردار چاف و چمخاله با بیان اینکه پروژه های شهرداری به دو بخش کارهای شهرسازی و خدمات شهرداری تقسیم شده است تصریح کرد: طرح سالم سازی چاف، توسعه طرح سالم سازی چمخاله، مطالعه طرح سالم سازی تازه آباد، ساخت چندین کیلومتر راه شهری و آسفالت، ایجاد فضای بازی و تفریحی ازجمله کارهایی است که توسط شهرداری در حال انجام است که همه مردم می توانند از این خدمات در سال های آینده و متمادی استفاده کنند و در نظر مردم به یادگار می ماند.

لاهوتی با اشاره به کارهای روزمره شهرداری مبنی بر خدمات اداری در شهرداری و تمیز کردن خدمات شهری افزود: ارائه خدمات اداری در داخل شهرداری و نظافت شهری، رنگ آمیزی جداول و تکریم ارباب رجوع و غیره از وظایف ذاتی شهرداری ها است که باید هرروز این اقدامات را انجام دهند ولی در حال تلاش هستیم تا با انجام کارهای زیرساختی و توسعه شهری، در آینده مردم از شهرداری هدیه و یادگاری داشته باشند.

وی با اذعان به اینکه باید تلاش کنیم تا دستاوردهای شهرداری در سال آینده نسبت به سال جاری افزایش داشته باشد گفت: اگر مسئولان شهرستان و استان از شهرداری چاف و چمخاله حمایت کنند این شهرداری با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های موجود می تواند در یک برنامه چهارساله بعد از رشت، انزلی و لاهیجان در ردیف چهارم ازنظر بودجه، درآمدی و خدمات شهری و عملکردی برسد.

شهردار چاف و چمخاله با بیان اینکه حجم کارهای انجام شده این شهرداری از برخی شهرداری های دیگر بیشتر است خاطرنشان کرد: متأسفانه یارانه ای که دولت به شهرداری ها می دهد بر اساس شاخص جمعیت است که با توجه به جمعیت این شهر یارانه کمتری نسبت به دیگر شهرداری ها که خدمات کمتری هم ارائه می دهند تعلق می گیرد که اگر این شاخص بر اساس سرزمین باشد میزان یارانه شهرداری چاف و چمخاله نیز اضافه می شود.

لاهوتی با بیان اینکه شهرداری چاف و چمخاله در حدود چهار هزار هکتار به مردم خدمات دهی می کند افزود: شهرداری چاف و چمخاله با توجه به گستردگی و پراکندگی سرزمینی بیشترین، خدمات را به مردم ارائه داده که این خدمات شامل هزینه های زیادی شامل نگه داری، هزینه های جاری و عمرانی و غیره می شود درحالی که بودجه دولتی برای شهرهای بالای ۵۰ هزار خانوار اختصاص دارد و سهم این شهر از کمک های دولتی به دلیل پایین بودن جمعیت آماری کم است.

وی با بیان اینکه جمعیت ثابت این شهر هشت هزار نفر است خاطرنشان کرد: کسی که وارد این شهر می شود تا انتهای این شهر 18 کیلومتر است که تمام طول این مسیر توسط شهرداری خدمات دهی می شود که هزینه نگه داری زیادی دارد.

انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان