به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی در مراسم چهارمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم فرهاد خوشه بر در مسجد جامع این شهرستان با بیان اینکه اگر مردم در تصمیم گیری های خود شهیدان را الگو خود قرار دهند می توانند انتخابی درست داشته باشند اظهار کرد: شهیدان با وصیت نامه های خود راه روشنی از زندگی را به مردم نشان داده و اگر مردم از این سرمایه عظیم استفاده کنند بسیار موفق خواهند شد.

وی با تأکید اینکه مسؤولین باید برای رضای خدا کار کنند گفت: ما آرامش خود را مدیون خون شهدا بوده و این عزیزان زنده و ناظر اعمال ما هستند لذا اگر مسؤولین به این نکته توجه و برای رضایت پروردگار کار کنند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

امام جمعه لنگرود با اذعان به اینکه اگر جامعه ای گرفتار لذت های این دنیا شود نمی تواند روبه پیشرفت برود تصریح کرد: یک جامعه برای پیشرفت باید ایمان، توکل و تفکر انقلابی و جهادی داشته و برای انجام این کار مردم و مسؤولین نباید خود را گرفتار لذت های لحظه ای این دنیا بکنند.

سلیمانی یکی از مهم ترین ویژگی های شهیدان را نیروی ایمان بالا آن ها دانست و افزود: شهیدان قبل از اهدا جان خود درراه خدا در مرحله نخست خود را از لذت های دنیوی دور و سپس دعوت پروردگار خود برای جهاد را لبیک گفتند.

وی با اشاره به تفاوت های نبرد اسلامی و غیر اسلامی بیان کرد: وقتی کافران برای منافع خود به مرزهای دیگر کشورها حمله می کنند جز فساد، ویرانی و رواج بداخلاقی های فرهنگی هیچ چیزی برای آن جامعه به ارمغان نمی آورند ولی در نبردهای اسلامی همواره اولویت بافرهنگ تمدن و رواج اسلام است.

امام جمعه لنگرود با بیان اینکه تفکر نبرد غیر اسلامی مخالف عزت جامعه است گفت: در تفکر نبرد غیر اسلامی همواره با افرادی که خواهان عزت و سربلندی جامعه هستند مخالفت شده که نمونه اش شیخ عیسی قاسم، شیخ نمیر و امثال آیت الله سعیدی ها در زندان های رژیم پهلوی بوده است.

سلیمانی لازمه به سعادت رسیدن انسان را توجه به شاخص های شهدا عنوان کرد و گفت: اگر می خواهیم در همه عرصه ها به موفقیت و پیشرفت و در آخرت به سعادت برسیم باید به مهدویت، عزت و انجام کارها برای رضایت خداوند توجه کنیم.

وی با اذعان به اینکه اگر فردی راهش معلوم باشد بسیار دارای احترام خواهد بود اظهار کرد: متأسفانه در جامعه افرادی و گروهی هستند که مشخص نیست راهشان کدام طرف است نه حق اند نه باطل و تحت تأثیر فشارها قرار می گیرند این افراد بدترین صدمات را به جامعه زده اند.

امام جمعه لنگرود مهم ترین مشکل در جبهه حق را تغییر موضع افراد دانست و تصریح کرد: اگر انسان بداند کدام فرد حق و کدام باطل است می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند ولی الآن در جبهه حق افرادی هستند که به راحتی تغییر موضع داده و مسیرشان را عوض می کنند.

سلیمانی با تأکید بر اینکه اگر مسؤولین در جبهه حق بمانند مردم به آن ها اعتماد خواهد کرد اظهار کرد: مردم تفاوت مسؤول حق و باطل را تشخیص داده ولی عده ای متأسفانه با استعفاهای خود می خواهند مردم را به سمت خود بکشانند این در حالی است که مردم با این کارها به شما بدبین تر خواهند شد.

وی با بیان اینکه نباید با حرف های دروغ مردم را گول بزنیم خاطرنشان کرد: مردم ما دارای بینش سیاسی بالایی بوده و همه مسائل را می دانند و ما به عنوان مسؤول نباید با حرف های دروغ مردم را امیدوار کنیم، وقتی دام و گوشت از کشور خارج و در داخل گوشت کیلویی 100 هزار تومان است مردم در این شرایط فرق حرف دروغ و راست را تشخیص خواهند داد.

امام جمعه لنگرود با اشاره وجود قاچاق در کشور بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش دارای ظرفیت های بسیار بالایی به لحاظ تولید محصولات بوده ولی عده ای می خواهند با ورود قاچاق کالا جلو این ظرفیت را بگیرند.

سلیمانی با اذعان به اینکه دولت نباید با بیان مطالبی درباره fatf ذهن مردم را مخدوش کند افزود: رئیس جمهور می گوید مقام معظم رهبری اعلام کردند که با امضا سند fatf هیچ مخالفتی ندارند اگر این گونه است چرا مجلس تشخیص مصلحت نظام با آن مخالفت کرده است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان