به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی عصر امروز در مراسم همایش گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران در سالن شهید آوینی اداره ارشاد این شهرستان اظهار کرد: با تأسی از مبانی بلند شهید مطهری در نظام تعلیم و تربیت می توان بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرد.



وی بر ضرورت دورهم جمع شدن برای حل مشکلات تأکید کرد و افزود: اگر دنیای امروز در یک نقطه ای برای ضربه زدن، منزوی کردن، افتراق و پریشانی ما متحد شده و کاتالیزور آن هم ذهن های مردم با جنگ روانی است برای این است که ما دورهم جمع نیستیم، چون خاطرمان از همدیگر جمع نیست.



امام جمعه لنگرود مدیریت حاکم در دنیا را یک مدیریت استبدادی خواند و گفت: در این نوع مدیریت نگاهشان به انسان نگاه به یک ربات است و با قانون دیکتاتوری مردم را نگه می دارند.



وی با اشاره به اینکه همه با ربوبیت خدا مشکل دارند تصریح کرد: یک چیز در دنیا به سمت الوهیت خدا گام برمی دارد و آن نیز نفس آدم است، باید مراقبت کرد چراکه نفس دلقکی است که آدم را با زرنگی بازی می دهد.



داعش مسلمان قبل از انسانیت است

سلیمانی با اشاره به اینکه عقیدتی در میدان جهاد اکبر باید اول تکلیف خود را با نفس خودش مشخص کند بیان کرد: اگر ماقبل از اینکه عقل درون و حجت باطنی خود را فعال و پا را در میدان تعالیم اسلامی بگذاریم باید دنبال انسان اسلامی باشیم وگرنه اسلامی که بخواهد بعداً انسان شود چیزی به نام داعش تربیت می شود.



وی بنیادی ترین مشکل داعش، گروه های القاعده و آن هایی که منحرف فکری هستند را مسلمان قبل از انسانیت خواند و گفت: داعش اسلام را می پذیرد اما اسلامی که هیچ ارزشی برای انسان های دیگر قائل نیست درواقع داعش یک انسان فقط خودبین و انحصارطلب است.



امام جمعه لنگرود با اشاره به اینکه تربیت انسان قبل از اسلام باید مهم ترین و بزرگ ترین هدف برای عقیدتی باشد افزود: امروز اگر انسان قبل از اسلام در همه عرصه ها بود به این شکل زیر پای ما خالی نمی شد امروز بعضی ها دوباره آدرس برجام دو می دهند خواب خوش رونق پسابرجامی تمام زندگی این ها را گرفته بود غافل از اینکه آمریکا یک روزی از این برجام خارج خواهد شد.



وی با تأکید بر راه اندازی نهضت صحیفه خوانی جهت بازخوانی و عمل به سخنان امام (ره) در حل مشکلات کشور تصریح کرد: مبارزه علنی با سرمایه داران زالوصفت از تأکیدات امام (ره) بود اما متأسفانه منبرها، نماز جمعه ها، دانشگاه ها و تریبون های ما در رابطه با زمین خواران منفعت طلبی که جیب های خودشان را پر می کنند برای عمل به تأکیدات رهبرمان، مبارزه ای نشد هرچند بعضی جاها قیام های و انتقادات خوبی صورت گرفته است.



سلیمانی با اشاره به اینکه امام (ره) مذاکره با گرگ های منطقه را حرام می دانست بیان کرد: امروز بعضی از افراد آدرس برجام دو را مطرح می کنند و بعضی ها وقتی فهمیدند که در این زمینه آمریکا نمی تواند کاری کند معتقدند که فرصت باقی مانده را از دست ندهیم.



انعطاف بیش ازحد جمهوری اسلامی در مقابل تحریم های آمریکا کشور را به انفعال کشاند

وی با تأکید بر اینکه انعطاف بیش ازحد، کشور را به انفعال کشاند افزود: آمریکا برای ضربه زدن به ایران از فشارهای اقتصادی و تحریم ها استفاده کرد تا مردمی که با این سختی ها دست وپنجه نرم می کنند برای اعتراض به کف خیابان ها آورد اما متأسفانه جمهوری اسلامی در مقابل این تهدیدات پاسخی نداد تا اینکه این انعطاف امروز کشور را به انفعال کشاند.



امام جمعه لنگرود با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، امام (ره) انسان تربیت کرد و این امر موجب پیروزی ما در دفاع مقدس شد خاطرنشان کرد: امروز مشکلات زیادی داریم درواقع ما مسیحیان دوران اسلام هستیم متأسفانه ما همه جا سه گانگی داریم اگر انسان اسلامی داشتیم اقدامات آمریکا بی پاسخ نمی ماند.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان