به گزارش لنگرخبر، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه های عمرانی شهرستان لنگرود با بیان اینکه تأمین اجتماعی در استان فقط یک بیمارستان در رشت دارد، اظهار کرد: تأمین اجتماعی برای اینکه بتواند افراد بیمه شده خود را در شرق گیلان و غرب مازندران، تحت پوشش قرار دهد اقدام به احداث بیمارستان در کومله لنگرود کرده است.

وی با بیان اینکه این بیمارستان به صورت جنرال و تخصصی برای چشم است، گفت: این بیمارستان در دوطبقه با ۶۴ تخت احداث می شود که تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مهرداد لاهوتی با اشاره به دیدار خود با مدیرکل تأمین اجتماعی کشور افزود: مصطفی سالاری با توجه به شناخت خود از گیلان و وضعیت احداث این بیمارستان، دستور کتبی دادند که مشکلی در تأمین اعتبار نیست و باید در احداث این پروژه تسریع شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم تسریع در ساخت بیمارستان ۶۴ تخت خوابی کومله لنگرود بیان کرد: در آغاز این پروژه هزینه احداث آن ۴۵ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که با توجه به وضعیت تورم و افزایش قیمت ها، هزینه برآوردی در حال حاضر بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای احداث این بیمارستان ۹ میلیارد تومان هزینه شده، خاطرنشان کرد: عمده مشکل درروند احداث این بیمارستان تأمین مصالح است که مسؤولین استانی و بنده آمادگی داریم این مشکل را ترفیع کنیم.

لاهوتی با بیان اینکه پروژه بندر چمخاله مشکل اعتباری ندارد، تصریح کرد: برای ادامه روند کار اجرایی این پروژه روزانه ۱۰۰۰ تن سنگ نیاز است که می توان این نیاز از معادن مجاز لنگرود نیز استفاده کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها مشکل پروژه کمبود منابع معدنی است، گفت: با توجه به اهمیت احداث این پروژه که باعث رونق در منطقه و شمال کشور می شود باید همه کمک کنیم تا منابع معدنی به سرعت تأمین شود.

پروژه بندر ویژه اقتصادی چمخاله از برنامه زمان بندی خود عقب است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز در جریان بازدید از پروژه ها با بیان اینکه به دلیل وضعیت اقتصادی در کشور، با کمبود اعتبارات مواجه هستیم، اظهار کرد: سعی می شود با بررسی وضعیت پروژه های عمرانی موانع و مشکلات سد راه پروژه ها و نیاز پیمانکاران بررسی و نسبت به رفع آن تلاش کنیم.

علی اوسط اکبری مقدم با بیان اینکه پروژه بندر ویژه اقتصادی چمخاله از برنامه زمان بندی خود عقب است، گفت: احداث این پروژه باعث رونق منطقه و استان می شود و می طلبد همه مسؤولین استانی و شهرستانی جهت رفع موانع و مشکلات موجود در پروژه ها اقدام کنند که ما این آمادگی را داریم.

وی با بیان اینکه بیمارستان 137 تخت خوابی لنگرود نیز 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: سازه ساختمان این بیمارستان به پایان رسیده و محوطه سازی آن باقی مانده که در حال انجام است که امیدواریم طی ماه های آینده به بهره برداری برسد.

عمده پروژه های عمرانی نیاز به مصالح معدنی دارند

فرماندار لنگرود نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید خود در چند روز اخیر از پروژه های عمرانی شهرستان لنگرود اظهار کرد: در بازدیدهای انجام شده تلاش شده تا مشکلات موجود در مسیر راه پروژه ها بررسی و نواقص در جلسات کارشناسی بررسی شود.

سیروس شفقی با بیان اینکه با اشاره به فقر مصالح در شهرستان برای اجرای پروژه های عمرانی گفت: عمده پروژه های عمرانی نیاز به مصالح معدنی دارند که در تلاشیم با اخذ مجوزهای لازم و نیاز استان و شهرستان به این پروژه ها شاهد تسریع درروند پروژه ها باشیم.

پیشرفت فیزیکی ۴.۸ درصد احداث بندر ویژه اقتصادی چمخاله

پیمانکار پروژه احداث بندر ویژه اقتصادی چمخاله نیز با بیان اینکه آغاز پروژه احداث بندر ویژه اقتصادی با پیمانکار جدید از اول بهمن ماه سال 1397 آغاز شد، اظهار کرد: این پروژه در سه بخش مهندسی مطالعات میدانی و طراحی تفصیلی و خدمات مهندسی اجرا برنامه ریزی شده که تاکنون این بخش ها درمجموع ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

کامیاب با بیان اینکه مدت زمان احداث این پروژه طبق قرارداد ۳۶ ماه است، گفت: مبلغ قرارداد ۶۸ میلیارد تومان است و در حال حاضر یکی از مشکلات موجود تأمین مصالح است که مانند دیگر پروژه های عمرانی ما نیز با این مسئله روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه در بخش روند اجرایی و فیزیکی این پروژه از زمان آغاز تاکنون ۴.۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: یکی از اولویت های پروژه اخذ مجوزهای محیط زیستی است که کارشناس متخصصی در این زمینه را مأمور بررسی موضوعات محیط زیستی جهت اخذ مجوز کرده ایم.

پیمانکار پروژه احداث بندر ویژه اقتصادی چمخاله با اشاره به شمع کوبی ها در ساحل بیان کرد: شمع کوبی در ساحل جهت انجام فعالیت در دریا و سنگ چین کردن و ایجاد حوضچه در حال انجام است و تلاش می شود با پایان شمع کوبی از نیمه دوم شهریور سال جاری کار عملیات اجرایی در دریا آغاز می شود.

به گزارش لنگرخبر، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی و فرماندار لنگرود امروز از پروژه های بیمارستان 64 تخت خوابی کومله، بیمارستان 137 تخت خوابی لنگرود، کنارگذر لنگرود و کنارگذر چمخاله، بندر ویژه اقتصادی چمخاله، سد رادارکومه بازدید کردند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان