به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، ارسلان زارع شامگاه چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات حوزه بهداشت، درمان و علوم پزشکی استان گیلان اظهار داشت: توسعه هر جامعه و کشوری در گرو منابع انسانی آن جامعه است و همه دانشمندان امر توسعه نیز به این مساله معتقد هستند. استاندارگیلان با بیان اینکه مقوله سلامت برای هر جامعه ای اهمیت شگرف دارد لذا این مسئله از مطالبات مردم است گفت: دولت فعلی نیز از ابتدا، موضوع سلامت و ارتقاء آن را در صدر برنامه های خود قرار داد تا اینکه امروز شاهد هستیم که بسیاری از شاخص های بهداشت و سلامت آحاد جامعه ارتقاء پیدا کرده است. نماینده عالی دولت در استان گیلان، شاخص امید به زندگی را رُکنی مهم در توسعه سلامت دانست و ابراز داشت: اجرای طرح تحول سلامت و برنامه های آن از ابتدا نیازمند منابع مالی بسیار بود بنابراین طبیعی است که در اجرای این طرح، چالش هایی به وجود آید.
زارع با بیان اینکه طرح تحول سلامت با دستاوردهای ارزشمندی همراه بوده اما میزان این دستاوردها در تمام استان ها یکسان نیست بلکه متفاوت است افزود: برای ارتقاء طرح تحول سلامت استان گیلان نیز باید مجموع تلاش ها و مشارکت ها برای حل مشکلات آن بیشتر شود.
وی با اشاره به اینکه برخی از پروژه های بهداشت و درمان گیلان نیز دارای منابع دولتی بود خاطرنشان کرد: بر اساس این منابع، نشست های متعددی برگزار کردیم و پروژه ها اولویت بندی شد و مشخص شد که برخی از پروژه ها مانند پروژه بیمارستان 400 تخت خوابی سایت لاکان رشت نیازمند 200 میلیارد تومان اعتبار است. استاندار گیلان با بیان اینکه موضوع سلامت موضوعی نیست که تنها مربوط به یک دستگاه اجرایی باشد بلکه لازم است برای ارتقاء آن، همه دست به دست هم دهند تأکید کرد: سلامت یک موضوع اجتماعی است و در واقع نوعی توانمندی است که به زندگی انسان ارزش می بخشد. نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه ️نظام ارجاع خدمات پزشکی و طرح پزشک خانواده نیز از دیگر اقدامات دولت در حوزه سلامت محسوب می شود عنوان کرد: الکترونیکی شدن اسناد بستری در بیمارستان ها نیز در قالب طرحی کشوری در حال انجام است. استاندار گیلان از اجرای طرح " مزرعه سالم تا سفره سالم" در گیلان خبر داد و اظهار داشت: گیلان در بحث غذایی نیز طرح مزرعه سالم تا سفره سالم را در حال اجرا دارد و همه باید کمک کنند تا محصولی که به دست مردم می رسد؛ محصولی سالم باشد. رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به لزوم احداث بیمارستان مگاهاسپیتال در گیلان اظهار داشت: این بیمارستان در بسیاری از استان های کشور احداث شده و از مطالبات مردم گیلان نیز به شمار می رود. محمدصادق حسنی جوریابی با بیان اینکه برخی از بیمارستان های دولتی استان از تعداد تخت کافی برای استراحت بیمار برخوردار نیستند خاطرنشان کرد: تعداد تخت این بیمارستان ها پاسخگوی بیماران و همراهان بیمار نیست. انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان