یاور پیرعلایی امروز در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به تعداد دهیاری های موجود در استان گیلان اظهار کرد: در استان گیلان هزار و ۸۳۲ دهیاری و دهیار ثبت شده داریم که برای این تعداد دهیاری برنامه های ویژه ای برای توسعه روستا در استان گیلان داریم.

وی لازمه ساماندهی دهیاری ها در روستاهای گیلان را کارهای کارشناسی در حوزه های مختلف دانست و گفت: تیم های کارشناسی ما هر هفته برای ساماندهی مسائل مالی دهیاری ها و ساخت وساز در روستا با دهیاران به صورت حضوری و تلفنی در ارتباط هستند تا بتوانند کارهای خوبی در حوزه مالی و ساخت وساز انجام شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اذعان به اینکه رایزنی های لازم با شرکت های بیمه برای بیمه دهیاری ها صورت گرفته است، تصریح کرد: با تلاش مسؤولان و با رایزنی های مختلف با شرکت های بیمه و دولت، به زودی بیمه آتش سوزی و حوادث با کمترین قیمت در اختیار دهیاری ها قرار می گیرد تا روستاییان از این امکانات بهره مند شوند.

پیرعلایی از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای روستایی در استان گیلان خبر داد و گفت: در مردادماه و در نمایشگاه بین المللی توانمندی های ایران، روستاییان در ۲۰ غرفه حضوری فعال داشتند به همین دلیل مقرر شد از تاریخ ۱۴ تا ۱۷ اسفند نمایشگاه دستاوردهای روستایی در گیلان برگزار شود تا توانمندی های روستاییان به نمایش گذاشته شود.

وی با اشاره به تعداد استان های شرکت کننده در نمایشگاه دستاوردهای روستایی افزود: تلاش این است تا از استان های زنجان، اردبیل، قزوین و مازندران به همراه گیلان در این نمایشگاه شرکت می کنند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان