به گزارش لنگرخبر، دوم اسفندماه سال جاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور برگزار می شود که کمتر از پنج ماه دیگر به این روز سرنوشت ساز برای کشور باقی مانده است چراکه این نمایندگان مردم در مجلس هستند که قوانین کشور را مصوب کرده و برای اجرا به دولت به عنوان قوه مجریه ارسال می کنند.



طبق قانون نانوشته ای کاندیداهای انتخابات، چندین ماه مانده به زمان ثبت نام برای کاندیداتوری اقدام به فعالیت برای معرفی خود در حوزه انتخابیه مدنظرشان می کنند که لنگرود نیز از این قضیه مستثنا نیست و برخی از همان روز پایان انتخابات مجلس دهم و عدم رأی آوردنشان، فعالیت خود برای دور یازدهم را آغاز کردند.



برخی نیز علاوه بر حضور میدانی در بین مردم، از حضور در فضای مجازی نیز غافل نشده اند و با ایجاد گروه یا کانال در شبکه های اجتماعی مختلف به دنبال ابراز وجود خود و اعلام غیرمستقیم حضورشان در انتخابات هستند.



در دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی مهرداد لاهوتی برای سومین بار متوالی با ۲۸ هزار و ۸۴۶ رأی به عنوان نماینده لنگرود انتخاب شد و سید گل آقا پورعباس با 24 هزار و 310 رأی و پرویز محمدنژاد با 13 هزار و 59 رأی دوم و سوم شدند.



 



*قاعدتاً مهرداد لاهوتی نماینده فعلی لنگرود قصد دارد برای چهارمین بار خود را کاندیدا مجلس در لنگرود کند که تاکنون این موضوع جدای اینکه تائید نشده ولی عدم حضور وی نیز رد نشده است.







 



*شنیده شده سید گل آقا پورعباس که در دور نهم و دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرده بود و در هر دو مرحله به دومی رسیده بود امسال قصد حضور ندارد البته وی بعد از شکست در دور دهم انتخابات مجلس چند ماه در بستر بیماری بود که می گویند دلیل آن فشار روحی و روانی و استرس ناشی از انتخابات بوده است.



پورعباس سابقه ریاست اداره تأمین اجتماعی رودسر و لنگرود را در کارنامه خود دارد و در سال 94 یکی از رسانه های استان نوشته بود که طبق منابع موجود به حامیانش قول رأی ۳۵۰۰۰ داده است.







 



*پرویز محمدنژاد دیگر گزینه محتمل در دور یازدهم مجلس شورای اسلامی است که در دوره گذشته، سوم شده بود و شاید بتوان یکی از دلائل احتمال حضور وی در انتخابات امسال را حضور مستمر محمدنژاد در مراسم های مختلف و محافل مذهبی و محلات دانست.



آخرین پست محمدنژاد قائم مقامی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان در امور شهرستان ها بود که در تاریخ ۹۴/۴/۲ از سمت خویش برای شرکت در انتخابات مجلس دهم استعفا داد.







 



*محمدعلی حیدری نماینده مردم لنگرود در دور هفتم مجلس نیز یکی دیگر از گزینه هایی است که احتمال حضور وی انتخابات امسال است که البته تاکنون تحرک آن چنانی و چشمگیری از وی مشاهده نشده است.



 



*پرویز صیقلی نماینده دور سوم و چهارم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بود که همواره نام وی به عنوان یکی از کاندیداها در زمان انتخابات مجلس مطرح می شد ولی هیچ گاه تمایلی از وی برای حضور در این چند سال جهت حضور در انتخابات مشاهده نشد و بیشتر به دنبال انجام کار و زندگی شخصی خود بود.



 



*حسن اخگری یکی از چهره های جوان دو دور اخیر انتخابات مجلس در لنگرود بود که در دور نهم حدود هفت هزار رأی را کسب کرده بود، وی تحصیل کرده و عضو هیئت علمی دانشگاه است که حدود یک سالی است به عنوان رئیس دانشگاه آزاد تالش مشغول فعالیت است و همواره به دنبال روشنگری است که به همین دلیل در دور نهم موفق به کسب رأی قابل توجهی شده بود، به نظر نمی رسد که با توجه به مشغله جدید خود در کسوت ریاست دانشگاه  آزاد، تمایلی به حضور در انتخابات یازدهم داشته باشد.







 



*محمود دهگان یکی دیگر از گزینه های احتمالی است که در دور گذشته سودای نمایندگی را در سر می پروراند و حتی خود را جدی ترین کاندیدا مقابل لاهوتی می دانست ولی در دور گذشته فقط ۹۴۹ رأی کسب کرد و نفر ششم شد.



دهگان در دوره گذشته شورای شهر لنگرود نیز شرکت کرده بود ولی حتی موفق به کسب رای برای اینکه بتواند به عنوان عض علل بدل انتخاب شود نشد البته معتقد است که وضعیت انخابات شورا با مجلس متفاوت است و در مجلس رای بیشتری دارد که البته این چنین هم نشد.







 



*احمد اسماعیلی یکی دیگر از گزینه های احتمالی است که در دور قبل نیز موفق به کسب یک هزار و 116 رأی شد، البته در چند ماه اخیر کمتر کسی از وی به عنوان یکی از گزینه های احتمالی نام می برد و حضورش در مراسم ها و بین مردم نیز محسوس نیست.



اسماعیلی رئیس مرکز حفظ و ترویج اندیشه شهدا و ایثارگران بنیاد علمی دانش پژوهان با ۳۲ سال سابقه خدمتی است که مدیرکلی بنیاد شهید استان گیلان را نیز در سابقه خود دارد.



علی رغم اینکه گفته می شد وی از حمایت حداکثری خانواده شهدا و جانباز را دارد و در صورت حضور در انتخابات رقیب سختی برای سایر رقبا خواهد بود ولی رأی وی در انتخابات آن چنان چشمگیر نبود و شاید بتوان گفت رأی هم حزبی های خود را باطل کرده است.







 



*حمید رمضان پور نیز یکی از گزینه های دیگری است که احتمال حضور وی در مجلس یازدهم می رود، وی در دور دهم نیز شرکت کرده بود که ۸۸۵ رأی کسب کرده بود.



رمضان پور حضور وی در انتخابات دهم را با موضوع جنجالی تالاب کیاکلایه و کوه خواری و زمین خواری آغاز کرده بود ولی جریان سازی در این موضوع فقط به همان چند ماه زمان انتخابات بر می گردد و بعد از پایان انتخابات دهم خبری از پیگیری در موضوعات مطرح شده توسط رمضان پور به صورت علنی در بین مردم و رسانه ها نبودیم.







 



در دوره های گذشته حسن پورقربان و نادر جهان آرای ازجمله چهره هایی بودند که پا به عرصه انتخابات گذاشتند ولی موفق به دریافت مجوز جهت حضور به انتخابات نشدند، پورقربان اکنون شهردار انزلی و جهان آرای به عنوان مدیرکل آموزش وپرورش گیلان مشغول به کار است.



به گزارش لنگرخبر، طبق اعلام سید رضا جواد پور فرماندار وقت شهرستان لنگرود میزان مشارکت مردم در انتخابات دور دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی 75.2 درصد بود.



گزارش از حسن غلام پور



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان