پیمان محمدی پور در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم اظهار کرد: این طرح از دو دهه پیش توسط سازمان بهزیستی باهدف پیشگیری از نابینایی و کم بینایی و تنبلی چشم کودکان اجراشده و کودکان سه تا 6 سال می توانند در این طرح شرکت کنند.



وی با بیان اینکه زمان طلایی برای مداخله و درمان تنبلی چشم زیر ۶ سال است، گفت: با اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم، کودکانی که مبتلا به تنبلی چشم هستند شناسایی و درنهایت تحت درمان قرار می گیرند.



رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنگرود با بیان اینکه کودکان حداقل باید سه مرتبه غربال شوند، افزود: ممکن است کودک چهارساله ای امسال به عنوان فرد مبتلا به تنبلی چشم شناخته شود درحالی که در غربالگری سال گذشته مشکلی نداشته باشد و لازم است هرسال تا 6 سالگی تحت غربالگری قرار گیرد.



محمدی پور پیشگیری و درمان تنبلی چشم را بسیار ساده دانست و بیان کرد: برای این امر تنها کافی است کودک شناسایی شده، از روش بستن چشم، استفاده از عینک و در برخی مواقع عمل جراحی ساده انجام دهد.



رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنگرود با اشاره به آمار کودکان غربال شده در لنگرود در سال گذشته خاطرنشان کرد: بیش از ۴٠٠٠ کودک (٨٠ درصد از کودکان) در سال گذشته در این طرح در شهرستان لنگرود مورد غربالگری قرار گرفتند و پیش بینی می شود امسال حدود ۵٠٠٠ کودک غربال شوند.



 







انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان