به گزارش لنگرخبر، محمد شریعتمداری امروز در گردهمایی سالانه دبیران و هیئت های اجرایی خانه کارگر کشور در خانه کارگر چمخاله با بیان اینکه جامعه کارگری ایران به عنوان ستون فقرات تولید کشور محسوب می شوند ، اظهار کرد: جامعه کارگری یکی از مهم ترین سرمایه های اجتماعی کشور بوده و از اول انقلاب تاکنون این جامعه همراه و همگام نظام بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین اهداف دشمن علیه ایران ایجاد نارضایتی در جامعه و گسست اجتماعی است، گفت: بیشترین هدف و تهدید اقتصادی دشمن در این نوع هجوم علیه ایران، ضربه زدن به طبقه متوسط و محروم جامعه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پایش و رصد روزانه ۴۵۰ هزار کارگاه های مختلف تولیدی ثبت شده در مجموعه صنفی بیان کرد: ۳۶۰ واحد تولیدی در استان گیلان در طی این دوران به چرخه تولید برگشتند که همراهی جامعه کارگری مهم ترین عامل این بازگشت است.

شریعتمداری با تأکید بر رسیدگی به جامعه کارگری در عرصه های گوناگون افزود: به دنبال این هستیم که حداقل دستمزد و دفاع از حقوق کارگران در شورای دولت و جامعه کارگری و کارفرمایی افزایش پیدا کند.

وی با تأکید بر لزوم وحدت و یکپارچگی در جامعه کارگری و کارفرمایی گفت: در مجلس شورای اسلامی شاهد حضور نمایندگان قشر کارگری هستیم که برای دفاع از حق وحقوق خود از طریق انتخابات نماینده ای برای مجلس انتخاب کرده اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه جامعه کارگری یکی از مهم ترین بخش های سرمایه اجتماعی کشور است، افزود: تعامل دوسویه با کارگران و کارفرمایان، جلب منافع در تعامل سازنده با کارگران در راستای حمایت بیشتر از کارگران و حفظ حقوق کارگر است.

شریعتمداری با اشاره به لزوم توجه به آموزش های فنی و حرفه ای بیان کرد: طبق آمارهای ثبت شده اگر کارگران که دارای سطوح پایین دستمزدی هستند دارای مهارت باشند می توانند از مصونیت بیشتری برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه حقوق کارگر درهرصورت باید حفظ شود، تصریح کرد: توانایی در مجموعه تعاونی های کارگری کشور، ایجاد استقامت و توان اقتصادی در مجموعه جامعه کارگری، تأمین مسکن برای جامعه کارگران و پیشکسوتان این حوزه، استفاده از مجموعه توان مسکن مهر و مسکن اجتماعی از مواردی است که توجه به این موارد در تصویب بودجه ۹۹ می تواند کمک حال جامعه کارگری باشد.

انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان