«سید مهدی رجایی» در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر از لنگرود با اشاره به برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شهرداری لنگرود در دور پنجم شورای شهر، گفت: پیگیری اعتبارات ملی با توجه به وضعیت درآمدی شهرداری ها از اهمیت خاصی برخوردار است به گونه ای که برای دیواره سازی، لایروبی و ساماندهی آب های سطحی رودخانه لنگرود پنج میلیارد تومان از اعتبارات ملی اختصاص یافته است.



 



شهردار لنگرود با بیان اینکه از قرارداد ۲۰ میلیارد تومانی آسفالت لنگرود تاکنون ۱۵ میلیارد تومان محقق شده است، تصریح کرد: ۵۰ درصد از این مبلغ نیز از طریق اعتبارات ملی محقق شد.



 



وی با تاکید بر اختصاص اعتبارات دولت برای حل مشکل زباله استان های شمالی افزود: با پیگیری های خوب نماینده شهرستان لنگرود توانستیم اعتبار ۱۱ میلیارد تومانی کارخانه کمپوست شهرستان را با توجه به جبران مبلغ ارز به ۱۶ میلیارد تومان افزایش دهیم که این مبلغ از طریق سازمان شهرداری ها جذب شده است.



 



رجایی با بیان اینکه شهروندان باید نسبت به محیط زیست خود احساس مسئولیت داشته و با تفکیک زباله از مبدا و کاهش حجم تولید زباله به تحقق این امر کمک کنند، اذعان کرد: کارخانه زباله سوز با توجه به مبلغ ریالی این پروژه و حجم زباله مورد نیاز باید به صورت منطقه ای پیگیری شود و نیاز است که مرکز زباله سوزی در شرق استان احداث شود.



 



شهردار لنگرود ادامه داد: تا پایان سال مالی ۹۸ کارخانه کمپوست شهرستان با اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی به سرانجام خواهد رسید.



 



رجایی لوله گذاری خیابان های سعدی و حافظ شهرستان را از دیگر پروژه های بزرگ شهرستان عنوان و اذعان کرد: لوله گذاری خیابان جمهوری به دلیل اعتراضات مردمی تاکنون انجام نشده و لوله های مورد نیاز این مسیر هم خریداری شده و گرچه هم اکنون هم به صورت قانونی می توان اجرای پروژه را آغاز کرد ولی ما به دنبال تعامل با شهروندان و کسب رضایت آنان هستیم و در زمان مناسب این کار انجام می شود .



 



شهردار لنگرود بحث کنارگذر از میدان شهید املاکی به سمت جاده لوکلایه را از جمله پروژه های زیربنایی عنوان و خاطرنشان کرد: ۲ کیلومتر این مسیر فاقد جاده بوده و لوله گذاری مسیر انجام شده و مبلغ ۲میلیارد تومان نیز برای احداث پل این مسیر اختصاص یافته که پیگیر جذب اعتبار اختصاص یافته هستیم  و به زودی شاهد اجرای این پل خواهیم بود و با انجام این پروژه حجم ترافیک میدان شهید املاکی کاهش می یابد.



 



رجایی تجمیع استخرهای پارک فجر و ورزش های آبی و سینمای آبی را از دیگر پروژه های شهرستان دانست و گفت: دو فاز از استخرها تجمیع شدند و هم اکنون نیز با پیمانکار در حال مذاکره هستیم.



 



شهردار لنگرود در پایان با تاکید بر اینکه ممیزی املاک شهرداری ها به زودی انجام می شود، گفت: متاسفانه آخرین بار کار ممیزی املاک شهرداری ها در سال ۷۲ انجام شده است و به دلیل هزینه بالای این کار، ممیزی املاک شهرداری ها انجام نشده است که شهرداری لنگرود با برنامه ریزی های لازم به دنبال اجرای هر چه سریع تر ممیزی املاک شهرداری هاست و انتظار می رود که شهروندان نیز با کارشناسان همکاری لازم را داشته باشند.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان