به گزارش لنگرخبر، در نشست علنی صبح امروز(چهارشنبه، 3 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته معلم، هفته سلامت و روز کارگر گفت: امسال دو منابع بزرگ مالی دولت شامل نفت و مالیات دچار آسیب شده و بحث نفت نیز در حوزه جهانی بوده و فقط برای کشور ما نیست.


نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: علیرغم اینکه پیش بینی ما برای فروش نفت یک میلیون بشکه بوده است، قطعا به این هدف نخواهیم رسید همچنین در بحث مالیات نیز دولت 40 هزار میلیارد تومان نسبت به سال گذشته بیشتر پیش بینی کرده بود که علیرغم اینکه این میزان را نمی توانیم وصول کنیم، به عدد سال گذشته نیز نخواهیم رسید.


وی افزود: لذا دولت حتما نیاز به اصلاح بودجه دارد که تا می توانیم هزینه های جاری دولت را کم کرده و به سمت مشکلات به وجود آمده در حوزه کرونا و خسارات اقتصادی که به واحدهای تولیدی، تجار، مردم، صنعت گردشگری و حمل و نقل وارده آمده است، سوق دهیم.


لاهوتی در ادامه با بیان اینکه در سال جهش تولید قرار داریم، عنوان کرد: نگاه به صادرات باید افزایش یابد و تا زمانی که کالاهایی که در کشور وجود دارد مجددا به کشور وارد کنیم شرایط اصلاح نمی شود. باید باور کنیم که حمایت از بخش خصوصی ضروری بوده و شعار کافی نیست.


این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: تعامل اقتصادی نکته مهم دیگری است که می تواند بخشی از مشکلات را حل کند و تعامل سیاسی لازمه تعامل اقتصادی است و آمریکا کشوری منسوخ است اما به جز این کشور باید با سایر کشورهای دنیا تعامل سیاسی داشته باشیم.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نظارت بر اجرای قانون اظهار کرد: قانون در کشور کم نیست برای مثال در قانون رفع موانع تولید، قرار بود بانک ها سالی 33.3 درصد از منابع مازاد خود و حتی تا 40 درصد، نگاه دارند و از بنگاه داری خارج شوند اما این اقدام صورت نگرفت.


وی خطاب به آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که با فساد مبارزه کرده و به تولید کنیم اما برخی قوانینی را که مجلس تصویب کرد، اجرا نشده و باعث شد به کشور خسارات فراوانی وارد شود که باید با متخلفان برخورد شود.


عضو هیأت رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در پایان بیان داشت: کشور در حوزه مقابله با کرونا به خوبی عمل کرد و اگر در مجموع بسته را کامل ببینیم در مقایسه با کشورهای دیگر اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.


انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان