به گزارش لنگرخبر، دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگویی، با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر بیش از ۳۵۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان بستری هستند، اظهار کرد: ۲۰ درصد این بیماران در وضعیت بدی قرار دارند.

وی از مردم خواست تردد در سطح استان را کم کنند و افزود: هم استانی های ما خیلی در تردد بین شهری هستند و همچنین کم و بیش تردد مسافران در گیلان وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شهرستان های آستارا، تالش، رشت، لاهیجان، لنگرود و رودسر را در وضعیت قرمز کرونایی دانست و گفت: شهرستان آستارا به دلیل مسافرت زیاد از استان های همجوار در وضعیت شدید قرمز قرار دارد.

حیدرزاده، با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک در اماکن عمومی و پرتردد، خاطرنشان کرد: از شهرداری ها می خواهیم فضاهای باز شهری را برای برگزاری مراسم و مناسبت ها آماده کنند؛ به گونه ای که فاصله بیش از دو متری بین افراد رعایت شود.

وی با بیان اینکه باید فاصله دو متری فرهنگ سازی شود، عنوان کرد: شست وشوی مداوم دست ها با آب و صابون، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک همچنان کارسازترین نسخه برای جلوگیری از شیوع و قطع زنجیره انتقال کروناست.

معاون علوم پزشکی گیلان همچنین یادآور شد: در حال حاضر به طور میانگین روزانه ۵۰ بهبود یافته از کرونا نیز از بیمارستان های استان ترخیص می شوند.

انتهای پیام
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان