به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام المسلمین حسین دهنوی امروز در جمع پاسداران تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود با بیان اینکه لقمه در اثر تربیتی فرزندان اثر مستقیم دارد، اظهار کرد: لقمه حرام در نوع تربیت فرزند اثر مستقیم دارد و به دست آوردن روزی حلال توسط سرپرست خانواده توسط خدا و پیامبران سفارش مؤکد شده است.


وی به آغاز تربیت فرزندان پیش از تولد آنان اشاره کرد و افزود: ازدواج آگاهانه پدر و مادر و هماهنگ بودن آنان در زندگی مشترک از ایجاد اختلاف در محیط خانه جلوگیری کرده و فرزندان متولدشده در این خانواده ها کمتر دچار تعارض و تضاد درونی می شوند.


دهنوی با بیان اینکه اثر وضعی نوع تربیت فرزند در بزرگسالی نمایان گر می شود، گفت: سلامت محیط های اجتماعی همچون مدرسه، آموزشگاه و سالن های ورزشی که فرزندان مدت زمانی از وقت خود را در آن صرف می کنند باید موردتوجه قرار گیرد.


کارشناس امور تربیتی با اشاره به اصول تربیتی فرزندان بیان کرد: پدر و مادر نخستین الگوی فرزندان هستند و سلامت نفس آنان به کودکان منتقل می شود ازاین رو والدین باید همواره عامل ارزش های اخلاقی باشند تا فرزندان با تبعیت از آنان به اجرا و حفظ ارزش ها توجه کنند.


دهنوی، فضای مناسب خانه و توجه به معنویات در محیط زندگی را از دیگر عوامل اثرگذار در تربیت فرزندان بیان کرد و گفت: استفاده از تصاویر و نمادهای نامناسب در چیدمان منزل موجب تحریک احساسات ذاتی و غریزی فرزندان می شود و والدین باید برای معنوی بودن فضا و از بین بردن عوامل محرک در خانه تلاش کنند.


کارشناس مسائل خانواده با اشاره به اینکه بالا بردن اعتمادبه نفس فرزندان و دادن حس تشخص به آنان در کاهش گرایش آنان به جنس مخالف در دوران نوجوانی مؤثر بوده و آنان را از خطر انحراف در این دوران مصون می کند، افزود: بر مبنای روایت های دینی کسانی که شخصیت آن ها گرامی داشته می شود از گناه و رفتار ناشایست دوری می کنند.


نویسنده کتاب «گلبرگ های زندگی»، توجه به خواسته های مشروع فرزندان، دوری از افراط وتفریط در مسائل دینی و اعتقادی آنان و استفاده نکردن از ابزار ارتباطی و رسانه ای که منجر به انحراف نوجوانان می شود را از دیگر عوامل مهم تربیتی در خانواده ها برشمرد.


انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان