به گزارش لنگرخبر، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در نشست خبری با حضور خبرنگاران، گفت: بعد از اینکه دستورالعمل ضوابط بهداشتی اعلام شد، یک کارگروه در سازمان تبلیغات کار آموزش و هماهنگی را انجام دادند. ما ۹۲ هزار هیأت ثبت شده داریم و ۸۵ هزار بازدید توسط ۲۷۷۳۲ همیار سلامت برگزار شد که بیشترین رعایت پروتکل های بهداشتی توسط هیأت ها و عزاداران در محرم انجام شد. وی با تاکید بر اینکه بیشترین توجه از سوی تولیت های آستان های مقدسه، شورای هماهنگی ائمه جمعه، مسئولان هیات ها و عزاداران انجام شد، گفت: چند مورد عدم رعایت داشتیم که آنقدر کم بود که قابل ذکر نیست. ذوالفقاری اظهار داشت: از تاریخ ۴ اسفند سال گذشته کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی فعال شد که ۲۶ مصوبه داشته است. معاون وزیر کشور درموردتلاش برای برهم زدن امنیت داخلی و ناامن سازی کشور، بیان داشت: تحریم، اقدامات جاسوسی، حمایت های مالی، حمایت اطلاعاتی، تحریم مردم در فضای مجازی و تمرکز در برخی وقایع از این دست است. این تلاش برای سوری سازی کشور است. برخی مردم فهم بهتری در این زمینه از برخی مسئولان دارند.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از تنش اجتماعی ۶۱۰ گزارش راهبردی با پیشنهادات روشن برای مقامات کشور ارسال کردیم. تمرکز بر روی جرایم مهم در دستور کار نیروی انتظامی و اطلاعات است. ما در ۵ ماه ابتدایی سال گذشته ۵۱۹ مورد اما امسال ۱۷۰۲ مورد فراخوان داشتیم که رشد ۲۲۷ درصدی را داشته ایم.

ذوالفقاری گفت اقدامات تروریستی کاهش نیافته است. در سال ۹۷، ۱۹ نفر از عوامل ما شهید شدند در سال ۹۸ ، ۹ نفر و در سال ۹۹ سه نفر از عوامل ما در راه مبارزه با تروریسم شهید شدند. در سال ۹۷، ۲۰ تروریست توسط ما کشته شدند در سال ۹۸، ۴۴ نفر کشته شده اند. با تدبیر رهبری ۱۰۰۰ میلیارد به امنیت مرزها تخصیص یافته است.

وی در مورد اتباع خارجی در کشور بیان داشت چند سال است تلاش می کنیم هر کسی داخل کشور می شود قانونی بیاید و قانونی برود ، درهمین راستا زمینه های ورود قانونی را کاهش دادیم، درهر سال حدود ۸۰۰ دستگاه خودرو حامل اتباع غیر مجاز به مدت ۶ ماه با دستور قضایی توقیف شده است. در برخی موارد یک خودروی پژو ۱۳ تا ۱۵ نفر را سوار و با سرعت های سرسام آور جاده ها را هم ناامنی کنند.

وی ادامه داد: ما نمی خواهیم اتباع دیگر کشورها به صورت غیر قانونی وارد شوند . سالی ۶۷۲ هزار نفر از اتباع را از کشور ترد می کنیم. سالانه ۳۰ میلیون دلار به کشور برای کمک به اتباع خارجی داده می شود که تنها ده درصد هزینه های اتباع است. ۴۰ هزار دانشجوی افغانستانی داریم که گزارشات رسمی ۱۷ هزار و غیر رسمی ۲۶ هزار فارغ التحصیل افغانستانی داریم. ۱۹۲۹۰ نفر از فرزندان زنان ایرانی که با شوهران خارجی ازدواج کرده اند تابعیت گرفته اند. عناصری به دنبال تخریب روابط ایران و افغانستان هستند. ما این شیطنت ها را میفهمیم از کجا هستند. افغانستانی ها با ایرانی ها روابط خوبی دارند.

وی ادامه داد: برخی نمایندگان مجلس هم تحت تاثیر همین القائات قرار میگیرند و یک تصادف اتباع افغانستان را به مجلس می کشند این در حالی است که در چند روز گذشته تعدادی از اتباع خارجی چندین خودرو را در حاشیه خیابان یکی ازشهر ها تخریب کردند که آیا ما باید آن را باید به همه افغانستانی ها تعمیم دهیم؟

ذوالفقاری در مورد مراسم اربعین بیان داشت: سال گذشته زائزین ایرانی ۳ میلیون ۴۰۰ هزار نفر و با اتباع خارجی این رقم به سه میلیون و هفتصد هزار رسید.

وی با اشاره به ساماندهی مرزها برای تردد زائران خاطر نشان کرد: ما در سال گذشته بیشترین رضایت مندی را در مراسم اربعین داشتیم. ما مفروض گرفتیم مراسم اربعین برگزار شود و اقدامات زیر ساختی در حال انجام است.

معاون وزیر کشور گفت: در آخرین تماسی که با سفیرمان در عراق داشتم، گفت به صراحت مقامات عراقی گفتند بنا داریم امسال از خارج از عراق زائر نداشته باشیم و این موضوع تا این لحظه است. بنا داریم از ظرفیت موکب ها برای کمک به مردم استفاده کنیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان