به گزارش لنگرخبر، عبدالله پاکاری امروز در مراسم رونمایی از کتاب شکوفه های بهارنارنج در سالن گردان حمزه بخش کومله با بیان اینکه بعد از دفاع مقدس چند نسل به جبهه انقلاب اضافه شد، اظهار کرد: یکی از نیازهای امروز جوانان و نسل های آینده آشنایی با رشادت ها و فداکاری هایی شهدا است که در اوج جوانی خود حماسه آفریدند.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با بیان اینکه معرفی آثار شهدا به نسل جوانان لازم و ضروری است، گفت: تلاش شده تا آثار شهدا طبقه بندی شده و در اختیار گروه های فرهنگی برای انتشار در فضای مجازی و ترویج فرهنگ زندگانی شهدا قرار گیرد تا جوانان هر چه بیشتر با رسوم و فرهنگ شهدا آشنا شوند.


وی با بیان اینکه تلاش این است که با گردآوری آثار شهدا، آنها تحفه ای برای آیندگان باشد، افزود: در شرایط کرونا برگزاری تجمع ها و یادواره ممنوع است ولی در راستای گرامیداشت یادواره های شهدا به صورت هدفمند و در اجتماع های محدودشده و از طریق تلویزیون و فضای مجازی در حال انتشار است.


مسؤول ستاد یادواره ۱۴۲ شهید بخش کومله نیز با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس رسانه به اندازه امروز گسترش نداشت، اظهار کرد: متأسفانه درگذشته ظرفیت و بستر مناسبی برای ثبت و حفظ تصاویر شهدا و رزمندگان نبود و تعداد محدودی از تصاویر، فیلم و صداهای شهدا به جامانده است.


کمیل مطیع دوست با بیان اینکه یادگاری های شهدا و رزمندگان تحفه ای برای نسل امروز جامعه و آیندگان است، گفت: حفظ  و نشر آثار شهدا می تواند چراغ راه نسل جدید باشد که می توان از روش های مخالف شهدا و سیرت اصلی آنان را برای جوانان به نمایش گذاشت.


به گزارش لنگرخبر، در این مراسم از کتاب شکوفه های بهارنارنج مربوط به ۱۴۲ شهید والامقام بخش کومله شهرستان لنگرود رونمایی شد، جمع آوری اطلاعات و چاپ این کتاب حدود پنج سال و توسط جوانان ستاد یادواره بخش کومله گردآوری شد که در آن اطلاعات تولد، شهادت، تحصیلات و شغل، زندگی نامه مختصر، یک بند از وصیت نامه شهید و چهار قطعه عکس مربوط به هر شهید درج شده است.



انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان