به گزارش لنگرخبر، شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر لنگرود از کتابخانه ″آیت الله شمس لنگرودی″ و کتابفروشی مستقر در محوطه کتابخانه «شهر کتاب» به مناسبت هفته کتاب بازدید کردند.



سیدمهدی رجایی شهردار لنگرود در حاشیه این بازدید با گرامیداشت هفته کتاب اظهار کرد: از ابتدای مسئولیتم به عنوان شهردار لنگرود، پرداخت عوارض نیم درصد کتابخانه ها را جزو اولویت های شهرداری قرار دادم زیرا اعتقاد دارم جامعه ای که در آن فرهنگ کتاب و کتابخوانی وجود داشته باشد، جامعه ای روشن و مدیریت بر آن شهر آسانتر خواهد بود.



رجایی با بیان این مطلب که اعضای شورای شهر لنگرود نیز نگاه فرهنگی دارند، گفت: شهرداری لنگرودی با همکاری شورای این شهر برنامه های متنوعی در بحث کتابخوانی برگزار کرده که از اهداف مهم این برنامه ها تشویق نوجوانان و جوانان به کتابخوانی بود.



وی در مورد وضعیت کتابخانه های شهر لنگرود نیز اظهار داشت: کارهای لازم برای تعویض سردرب کتابخانه شهر لنگرود انجام گرفته است.



شهردار لنگرود با تاکید بر افزایش سرانه کتابخانه در لنگرود از ساخت دو کتابخانه دیگر خبر داد و گفت: دو کتابخانه یکی به همت بخش خصوصی و توسط خیرین در حال ساخت است و شهرداری لنگرود در بحث صدور پروانه ساخت همکاری و هماهنگی های لازم را انجام داده است و زمین کتابخانه دوم نیز توسط شهرداری لنگرود هدیه داده شده است و منتظر تخصیص اعتبارات دولتی برای ساخت این کتابخانه هستیم.



وی با اشاره به اینکه باغ ملی شهر لنگرود را به باغ فرهنگی تبدیل می کنیم، افزود: ساخت سه سردیس از مشاهیر شهر لنگرود را در دستور کار داریم و امیدواریم با اقدام های فرهنگی این مکان را به باغ فرهنگی تبدیل کنیم.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان