رحیم حیدری عصر امروز در حاشیه بازدید از رودخانه چاف و چمخاله در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با بیان اینکه بسیاری از بلایای حادث شده در کشور چندوجهی است، اظهار کرد: بعد از وقوع هر آفت و یا بلایی در جامعه، افراد مختلفی را با مشکل مواجه می کند، لذا باید به هر طریقی از وقوع هرگونه حادثه در جامعه جلوگیری شود.


وی سنبل آبی را یکی از مخرب ترین گیاه آسیب رسان به محیط زیست برشمرد و گفت: سنبل آبی در طبیعت به گیاه مهاجم شناخته شده و به محیط زیست، ذخایر آبی و کشاورزی آسیب و آبراه های این منطقه را با مشکل مواجه می کرد.


فرماندار شهرستان لنگرود با اذعان به اینکه گیاه سنبل آبی تنفس موجودات آبزی را با مشکل مواجه می کند، تصریح کرد: با بررسی و پیگیری های ستاد بحران شهرستان لنگرود و محیط زیست از ۲۱ شهریورماه کار جمع آوری گیاهان سنبل آبی در رودخانه شهر چاف و چمخاله آغاز و امروز این معضل بزرگ در این منطقه برطرف و جمع آوری شده است.


نماینده عالی دولت در شهرستان لنگرود با تأکید بر لزوم استمرار پاک سازی رودخانه های چاف و چمخاله از گیاه سنبل آبی بیان کرد: ریشه این گیاه سی سال می تواند به طور مداوم رشد کند لذا باید در فصول بهار و در ماه های اردیبهشت و خرداد به جمع آوری این گیاهان کمک کرد تا این گیاه زمانی برای رشد نداشته باشد.


انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان