به گزارش لنگرخبر، «فرانک کنث مک کنزی» رئیس سازمان تروریستی «ستاد فرماندهی مرکزی» ارتش آمریکا موسوم به «سنتکام»، مدعی شد که رژیم سعودی متمایل به پایان دادن به جنگ یمن است.

مک کنزی در مصاحبه با نشریه «دیفنس وان»، گفت: «حوزه کاری من، روابط ارتش با ارتش است. ما برای حفظ آن، فارغ از آنچه که در سطح سیاسی رخ می دهد، تلاش می کنیم. مؤلفه نظامی در خدمت سیاست است، پس ما کاملا به هرچیزی که سیاست تعیین کند، پاسخگو هستیم».

وی با بیان اینکه ارتش آمریکا هنوز از رویکرد دولت جدید این کشور به ریاست «جو بایدن» درخصوص عربستان سعودی اطلاعی ندارد، توضیح داد: «بنظرم تیم بایدن در این زمینه ارزیابی انجام خواهد داد. که البته یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. مدت زمان کوتاهی طول می کشد تا انجام شود».

این نظامی آمریکایی، با بیان اینکه عربستان سعودی مایل به پایان دادن به جنگ در یمن است، مدعی شد: «اما حوثی ها برای توافق آماده نیستند. زیرا در میدان نبرد سرعت گرفته اند و در حال پیشروی در شمال هستند».

به نوشته دیفنس وان، مک کنزی در ادامه ادعاهای خود گفت: «دانستن تمایلات آنها (حوثی ها) دشوار است. بعضی وقت ها، زمانی که شما چنین موفقیت هایی کسب می کنید، احساس می کنید می توانید پیش از تن دادن به مذاکره، باز هم دستاورد داشته باشید. و این خطرناک است زیرا غرور می تواند مؤلفه ناخوشایندی در چنین مذاکراتی باشد».

وی درخصوص کمک های نظامی آمریکا به ریاض نیز اظهار داشت: «بنظرم کمک های ما به طور خاص بیشتر روی پدافند عربستان سعودی متمرکز است. کاری که می کنیم برای این است که به سعودی ها کمک کنیم از خودشان در برابر حملات [پهپادی] یا موشک های بالستیک دفاع کنند».

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان